بوی کلاهبرداری جدید می‌آید؟/ پایکویی‌ها در برزخ

چند روزی است سایت پایکو اجازه برداشت سرمایه را به کاربران نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پایکو (Paicoo) ارز دیجیتالی است که در چندماه گذشته موفق به جلب مخاطب و سرمایه‌گذاری افراد بسیاری با هدف کسب درآمد دلاری شد. حالا چند روزی است سایت پایکو اجازه برداشت سرمایه را به کاربران نمی‌دهد و سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال حسابی نگران کلاهبرداری دیگری در دنیای آقای پانزی هستند.همین چند هفته پیش بود که ماجرای کوروش کمپانی با تردستی ترفند پانزی و ساده لوحی و طمع برخی از شهروندان، جنجال دیگری برپا کرد و این روزها سرمایه‌گذاران پایکو نگران سرنوشتی مشابه هستند و دل در دلشان نیست.سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته و در نشست مطبوعاتی گفت: پرونده‌ای در این باره تشکیل نشده است اما دادستان تهران و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران موضوع را بررسی می‌کنند.

پایکو (Paicoo) چیست؟

پایکو (Paicoo) در سال ۲۰۱۸ توسط فردی به نام براندون رانیون (RUNYON BRANDON) در کانادا ثبت شده و ادعا می‌کند که با بیش از ۳۰ کشور جهان در حال تجارت است. این مجموعه با استفاده از پلتفرمی برای تجارت الکترونیک و با استفاده از سیستم‌های هوشمند تطبیق سفارشات، سعی در جذب تجار و بازرگانان دارد و کارمزد حاصل از این شبکه را به صورت سود به کاربران خود پرداخت می‌کند.

تصویر سایت Paicoo

تصویر سایت Paicoo

پایکو (Paicoo) چگونه کار می‌کند؟

پایکو، به خودی خود، یک پلتفرم تجارت الکترونیک را معرفی می‌کند که ادعا می‌کند توانایی جذب مشتریان از سراسر جهان را داشته و در زمینه‌های مختلفی فعال است. این شرکت از یک سیستم هوشمند تطبیق سفارشات بهره می‌برد که به تجار و فروشندگان امکان می‌دهد مشخصات و تصاویر محصولات خود را در سایت پایکو آپلود کرده و به این ترتیب، مشتریان را از محصولات جدید مطلع سازند و فروش خود را افزایش دهند.

طرح‌های ثبت نام پایکو

طرح‌های ثبت نام پایکو

با این حال، در عمل، مدل کاری پایکو بیشتر شبیه به طرح‌های هرمی یا پانزی است، جایی که کسب درآمد عمدتاً از طریق زیرمجموعه‌گیری و جذب کاربران جدید به سیستم صورت می‌گیرد تا از طریق فروش واقعی محصولات یا خدمات. این مسئله، به ویژه در میان پروژه‌هایی که بر روی کاربران ایرانی تمرکز دارند، برجسته است، جایی که تمایل زیادی به استفاده از پلتفرم‌هایی با وعده‌های سودآوری بالا وجود دارد، بدون آنکه لزوماً پایه و اساس محکمی در پشت این وعده‌ها باشد.

تلگرام پایکو

آیا پایکو (Paicoo) کلاهبرداری است؟

هموطن گرامی کسب درآمد و ثروت برای شما هیچ تاثیری بر زندگی کارشناسانی که هشدار می‌دهند نخواهد داشت بلکه موجب خوشحالی ما می‌شود. اما تبدیل سرنوشت شما به سرنوشت مال‌باختگان یونیک فایننس، گلدکوئست، کوروش کمپانی و هزاران پروژه مشابه دیگر قلب ما را آزرده می‌سازد. بنابراین به دلایلی که برای شما نوشته شده است، دقت کافی داشته باشید.

بررسی‌های کارشناسی پایکو

سرویس اسکم مایندر، پایکو را به‌عنوان کلاهبرداری شناسایی کرده است. این امر به همراه تمرکز بر جذب اعضای جدید، وعده‌های سودهای بالا و تضمینی، استفاده از سرمایه اعضای جدید برای پرداخت به اعضای قدیمی، و نبود محصول یا خدمات واقعی، علائم هشدار دهنده‌ای هستند که نشان می‌دهد فعالیت‌های پایکو (Paicoo) مشکوک به کلاهبرداری است.

رتبه بررسی شده توسط سایت scamminder.com

رتبه بررسی شده توسط سایت scamminder.com

مدل کسب و کار شبیه به طرح‌های پانزی

پایکو از یک مدل کسب و کار استفاده می‌کند که شدیداً شبیه به طرح‌های پانزی است. در این مدل، کاربران برای کسب سود بیشتر تشویق می‌شوند تا افراد جدیدی را به سیستم معرفی کنند. این ساختار، که به اعضا اجازه می‌دهد درصدهای متفاوتی از فروش تیم‌های زیرمجموعه خود کسب کنند، یکی از نشانه‌های اصلی طرح‌های پانزی است.

نحوه توزیع کمیسیون عضوگیری پایکو

عدم وجود محصول یا خدمات واقعی

برخلاف ادعاهای اولیه، پایکو فاقد محصول یا خدمات واقعی برای فروش است. در طرح‌های پانزی، شرکت‌ها به جای ایجاد درآمد از طریق فروش واقعی محصولات یا خدمات، بیشتر از پولی که توسط اعضای جدید وارد سیستم می‌شود برای پرداخت به اعضای قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

عدم امکان پیگیری واقعی مالی

افرادی که در پایکو سرمایه‌گذاری می‌کنند، مجبور به واریز پول در قالب تتر به آدرس‌هایی هستند که هیچ کنترلی بر آن‌ها ندارند. این موضوع، به همراه نبود یک سیستم پشتیبانی قابل اعتماد برای پیگیری تراکنش‌ها، امکان رصد و برگرداندن وجوه را در صورت بروز مشکل، غیرممکن می‌سازد.

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 53134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha