پخش زنده بازی تیم ملی ایران و ترکمنستان از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز ساعت ۱۹:۳۰ + لینک

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ فردا شب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ فردا شب از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی با قضاوت یوسوکه آراکی ژاپنی به مصاف هم می‌روند.

پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان امروز

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، روز پنجشنبه دوم فروردین ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی ترکمنستان است.

تیم ملی ایران با ازبکستان، هنگ‌کنگ و ترکمنستان در گروه E مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفته که در نخستین بازی مقابل هنگ کنگ به برتری چهار بر صفر رسید و سپس در تاشکند مقابل ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد.

در مقابل ترکمنستان این رقابت‌ها را با شکست ۳ بر یک مقابل ازبکستان آغاز کرد و در دومین دیدار خود موفق به کسب تساوی ۲ بر ۲ در خانه هنگ کنگ شد. در حال حاضر ترکمنستان با یک امتیاز در رتبه سوم این گروه قرار دارد و تیم ملی فوتبال ایران با چهار امتیاز صدرنشین است.

تیم ملی ترکمنستان پیش از این دیدار، یک اردو آمادسازی در کشور امارات برگزار کرد و در یک دیدار دوستانه با نتیجه ۲ بر صفر مقابل تیم ملی قرقیزستان مغلوب شد.

بزرگترین افتخار، حضور در جام ملت‌ها

تیم ملی ترکمنستان در سال ۱۹۹۲ تشکیل شد و در اولین بازی ملی خود مقابل تیم ملی قرقیزستان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. بزرگترین افتخار این تیم راهیابی به جام ملت‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۹ آسیا و دو نایب قهرمانی در چلنج کاپ است. ترکمنستان اکنون در رده ۱۴۱ فیفا قرار دارد.

نهمین حضور در مقدماتی جام جهانی

سبزپوشان ترکمن‌صحرا تا کنون سابقه هشت بار حضور در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی را در کارنامه خود دارند و همیشه در همان مرحله اول حذف شده‌اند و هرگز نتوانستند به مراحل بالاتر صعود کنند.

سرمربی جوان ترکمن

هدایت تیم ملی ترکمنستان بر عهده مرگن اورازوف ترکمن است. این مربی تنها ۳۶ سال سن دارد و فقط سابقه هدایت باشگاه آخال ترکمنستان را در کارنامه خود دارد و در سال ۲۰۲۳ هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفته است.

سابقه برتری مقابل ایران

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون سابقه ۸ بازی رسمی مقابل تیم ملی ترکمنستان را داشته که ۳ برد سهم ایران، ۲ برد سهم ترکمنستان و ۳ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. آخرین تقابل دو تیم در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ بود که با تساوی یک بر یک در ترکمنستان به پایان رسید. یوزها بازی رفت را با برتری ۳ بر یک مقابل ترکمن‌ها در ورزشگاه آزادی پشت سر گذاشته بودند.

در این بازی‌ها جمعاً ۱۸ گل به ثمر رسیده که سهم تیم ایران ۱۰ گل و سهم تیم ترکمنستان ۸ گل بوده‌ است. نکته جالب تقابل‌های دو تیم این بوده که تیم ملی ایران تاکنون هرگز موفق به شکست این تیم در ترکمنستان نشده اما ترکمن‌ها سابقه برتری مقابل ایران در ورزشگاه آزادی را دارند.

سبزپوشان ترکمن‌صحرا موفق شدند در سال ۱۳۷۵ در ۲ بازی متوالی دوستانه ابتدا در عشق آباد و سپس در تهران با نتیجه یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران را مغلوب کنند.

تیم منتخب آخال و آرکاداغ

لیست بازیکنان تیم ملی فوتبال ترکمنستان را منتخبی از بازیکنان باشگاه آخال و آرکاداغ این کشور تشکیل می‌دهند. جایی که ۱۴ بازیکن از تیم آرکاداغ و ۶ بازیکن از تیم آخال در این لیست حضور دارند. ترکمن‌ها دو بازیکن لژیونر نیز دارند که در لیگ هنگ کنگ و قرقیزستان بازی می‌کنند.

روسلان مینگازوف که در لیگ هنگ کنگ بازی می‌کند در آخرین دیدار تیم ملی ترکمنستان هر ۲ گل این تیم را مقابل تیم ملی هنگ کنگ به ثمر رساند و یکی از بازیکنان آماده این تیم به شمار می‌رود. تیمور چاریف مدافع ۲۳ ساله این تیم در لیگ قرقیزستان بازی می‌کند.

ارسلان‌مراد امانوف کاپیتان این تیم نیز با ۵۸ بازی بیشترین تعداد بازی ملی را دارد و همچنین سابقه تقابل با تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه خود دارد.

۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 53592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha