تنظیم وکالتنامه استفاده از کارت بازرگانی غیر "معاونت در بزه قاچاق" است + سند

دادستان کل کشور اعلام کرد، تنظیم وکالت رسمی برای استفاده از کارت های بازرگانی دیگران نوعی تسهیل بزه قاچاق است، بر این اساس دفاتر اسناد رسمی از هر نوع تنظیم سند که منجر به اعطای مجوز استفاده از کارت بازرگانی غیر می‌شود، خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در ابلاغیه به دادستان های سراسر کشور اعلام کرد، بر اساس تبصره ۴ بند ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون صادرات واردات دارندگان کارتهای بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند. بنابریان هر نوع معامله یا اعطای وکالت برای استفاده از کارتهای بازرگانی بر خلاف مقررات بوده و درصورتی که ذی نفع واقعی شخصی غیر از دارند آن باشد ورود کالا با استناد به آن به جهت عدم رعایت تشریفات قانونی مشمول مقررات بند یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و جرم قاچاق تلقی می گردد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

دادستان کل کشور  اعلام کرد، تنظیم وکالت رسمی برای استفاده از کارتهای بازرگانی دیگران نوعی تسهیل بزه قاچاق است،  بر این اساس دفاتر اسناد رسمی از هر نوع تنظیم سند که منجر به اعطای مجوز استفاده از کارت بازرگانی  غیر میشود، خودداری کنند. تنظیم این سند تحت معاونت در بزه قاچاق قرار میگیرد.

۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
کد خبر: 5411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha