ریزش قیمت طلا و سکه / به بازار ورود نکنید!

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در شرایط کنونی هر لحظه ممکن است قیمت‌ها در بازار تغییر کند به مردم توصیه کرد تا ثبات قیمت‌ها در مبادله طلا و سکه خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بر خلاف روزهای گذشته امروز در بازار قیمت طلا و سکه کاهش یافت؛ در حالی که امروز بازارهای جهانی تعطیل و قیمت انس ثابت بود با افت نرخ دلار، قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شد.
نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: بازارهای جهانی تعطیل است و قیمت انس روی ۲۳۲۹ دلار مانده است؛ اما در بازارهای داخلی قیمت‌ها روند کاهشی داشت.
وی افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۵ هزار تومان کاهش به ۳میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید، قیمت سکه طرح جدید با ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان کاهش ۴۳ میلیون تومان شد. قیمت سکه طرح قدیم با ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کاهش ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۴۵۰ هزار تومان کاهش ۲۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۴۵۰ هزار تومان کاهش ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز با ۴۰۰ هزار تومان کاهش ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: امروز در بازار حباب سکه نسبت به روز گذشته ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و در حال حاضر به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.
بذرافشان با اشاره به وضعیت تقاضا در بازار سکه و طلا اظهار داشت: بازار بدون هیچ رونق و تقاضایی روزهای اولیه سال را طی می کند و همان شرایط بحران با توجه به نوسانات و افزایش قیمت‌های التهابی تشدید شده و رکود بازار بیشتر شده است.
به گفته وی با حراج شمش طلا در مرکز مبادله و کاهش نرخ ارز امروز قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کمی تعدیل شده است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تفاوت قیمت طلا و سکه به دلیل حباب بیشتر شد و یکباره به کانال ۱۰ میلیونی رسید. روز گذشته حباب سکه تا ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان نیز رسید اما عصر شنبه به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و امروز به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید که ناشی از نوسان قیمت طلا بود.
بذرافشان با بیان اینکه این روزها با نوسانات قیمتی زمان مناسبی برای ورود به بازار نیست، گفت: افزایش قیمت غیرکارشناسی و دور از انتنظار در بازار به همان نسبت کاهش قیمت دور از ذهن نیز دارد؛ به مردم توصیه می‌کنیم حتما در بازارهایی که التهاب دارد ورود نکنند و سعی کنند زمانی نسبت به مبادله اقدام کنند که قیمت‌ها در طول چند روز و هفته ثبات نسبی را طی کند.
وی اضافه کرد: مردم سعی کنند زمانی که بازار التهاب‌های غیرکارشناسی دارد و افزایش نرخ ارز بازارهای داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد از ورود به بازار اجتناب کنند. برای مثال روز گذشته و امروز به یکباره افزایش ۴ میلیونی و کاهش ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در سکه داشتیم در این بازار هر لحظه ممکن است با نوسان بازار جهانی، نرخ ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت یا منفی شرایط تغییر کند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان گفت: بنابراین زمانی که مردم قصد خرید دارند جهت قیمت ها و شرایط بازار و ثبات را بررسی کنند و سپس مبادلات طلا و سکه را انجام دهند.

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۵
کد خبر: 54144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha