جزئیات ۲۰ مرحله حراج مرکز مبادله/ ۲/۷ تن شمش طلا فروخته شد

روز گذشته، ۴ اردیبهشت، بیستمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شد. دوره‌های حراجی که از ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ آغاز و با گذشت سه ماه، ۲۷۱۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد در آنها معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی سه ماه، ۲۷ دی تا ۴ اردیبهشت، از مرز ۲,۷ تن گذشت و ۲۷۱۶ شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد. میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله‌شده طی ۲۰ حراج مرکز مبادله، چهار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

در حراج بیستم مرکز مبادله که روز گذشته انجام شد، ۱۹۳ کیلوگرم شمش طلا عرضه شد که در دو بخش عمده و خرد در مجموع ۸۰ کیلوگرم شمش از سوی صنعتگران توسط حاضرین خریداری شد. در این حراج که ارزش ریالی هر شمش طلا در آن به طور میانگین چهار میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان بود، ۴۱.۵ درصد از شمش‌های موجود معامله شد.

رکوردداران حراج مرکز مبادله

در دو جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ۱۰۰ درصد شمش‌های مبادله شده به فروش رفت. در اولین روز حراج حضوری در تاریخ ۲۷ دی ۱۴۰۲ هر ۱۰ کیلوگرم شمش طلا با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته است.

در حراج دوازدهم مرکز مبادله که در ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد نیز تمام ۲۰۳ شمش طلایی که عرضه شد با میانگین قیمتی ۴ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان به فروش رفت.

کمترین درصد فروش شمش‌های طلا در مرکز مبادله نیز با ۶.۶ درصد در چهارمین حراج مرکز مبادله به ثبت رسید. در این حراج از ۱۶۶ شمش طلای عرضه‌شده، ۱۱ شمش با میانگین قیمتی سه میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان به فروش رفت.

بیشترین تعداد شمش طلای فروخته‌شده طی ۲۰ مرحله حراج حضوری مرکز مبادله در دهمین مرحله از حراج که در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد با ۲۶۸ عدد شمش با میانگین قیمت سه میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان به ثبت رسید.

کمترین تعداد شمش فروخته‌شده نیز با پنج عدد، متعلق به دومین مرحله از حراج است که در تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد. در این حراج، هر شمش طلا با عیار ۹۹۵ در هزار ، به طور میانگین سه میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان بود.

در حراج هجدهم که در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شد، بیشترین ارزش ریالی هر شمش طلا با عیار ۹۹۵ در هزار با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

از طرفی پایین‌ترین میانگین قیمت هر شمش طلا نیز با قیمت ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان متعلق به هفتمین جلسه حراج مرکز مبادله ایران است.

photo_2024-04-24_09-11-09

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 54731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha