جمهوری اسلامی ایران بر قواعد بازدارندگی و اقدام مسلط است/آمریکا و اتحادیه اروپا عامل افزایش بحران در منطقه به شمار می روند/ایران بهترین پاسخ ها را در بزنگاه ها و زمان های حساس نشان می دهد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: در این موضوع تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران در تحلیل و توصیف صحنه ای که در منطقه جاری است و در واکنش عملیاتی سازی راهبردها، استراتژی ها و تاکتیک های خود موفق عمل کرده و کاملا مدبرانه این موارد را تحت مدیریت خود درآورده است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حنیف غفاری کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص اهمیت حمله ایران به مواضعی در اسرائیل و مبنای این حمله از نظر نظامی و حقوق مشروع کشور در عرصه بین الملل گفت: عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در مواجهه با اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در تعرض به حریم ایران در دمشق قطعا دارای ابعاد و ضوابط گوناگونی است که یکی از مهمترین آنها تسلط جمهوری اسلامی ایران بر قواعد بازدارندگی و اقدام است.

وی در این باره توضیح داد و گفت: حمله موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران به مواضعی در اسرائیل نشان داد جمهوری اسلامی ایران نه تنها قواعد بازدارنده و اقدام را به خوبی می داند بلکه در به کارگیری وعملیاتی سازی این موارد هوشمندانه مدبرانه و قاطعانه عمل می کند. تلفیق قاطعیت و آگاهی در عرصه نظامی دفاعی و امنیتی کشور در بزنگاه های مختلف به نفع بازدارندگی بیشتر دشمن و افزایش امنیت کشور بوده است.

حنیف غفاری کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه یادآور شد: مساله مهم دیگر که قابل بحث است مرتبط با افزایش هزینه های جریان ضد مقاومت بعد از عملیات اخیر ایران است. اگر چه تنش هایی بین رژیم اشغالگر ، مهره های منطقه ای و حامیانش در جنگ غزه وجود داشت اما تا قبل از حمله ایران به اسرائیل این تنش ها وارد فاز آشکاری نشده بود و بیشتر در سطح دیپلماسی پنهان درجریان بود اما اینک شاهد صراحت این تنش ها هستیم چرا که هزینه رفتارهای اسرائیل برای آمریکا و کشورهای متحد منطقه ای رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

کارشناس سیاست خارجی تصریح نمود: امروز شاهد هستیم برسر استفاده از حریم هوایی اعراب و کشورهای عربی در صورت حمله دوباره رژیم صهیونیستی به ایران اختلاف نظرها از سطح پنهان به سطح آشکار بروز یافته وتماس های بین بایدن و نتانیاهو بسیار افزایش یافته چرا که آمریکا به رژیم صهیونیستی در خصوص تصاعد بحران در منطقه مدام هشدار می دهد.

وی تاکید کرد: فراموش نکنیم آمریکا و اتحادیه اروپا عامل افزایش بحران در منطقه به شمار می روند اما هشدارهای داده شده ناظر برایجاد امنیت در منطقه نیست، بلکه در راستای این است که واشنگتن و غرب توانایی کنترل بحران دیگری را ندارند.

حنیف غفاری تصریح نمود: درست است این بحران توسط اسرائیل ایجاد شده است اما لزوما پایان آن با اسرائیل نخواهد داد چرا که این جمهوری اسلامی ایران و گروه های مقاومت هستند که بر صحنه تسلط می یابند بنابراین اینکه اعلام می شود عملیات اخیر سپاه پاسداران موازنه قدرت در منطقه را به سود جریان های مقاومت تقویت کرد یک واقعیت مبرهن است و موضوعی است عینیت یافته، بنابراین هرگونه واکنش و اقدام رژیم اشغالگر قدس در قبال عملیات جمهوری اسلامی ایران قطع به یقین تل آویو، واشنگتن و متحدان منطقه ای دولتهای غربی را در باتلاق و بحران عمیق تری فرو می برد و صحنه را به زیان آنها و استراتژی ها و تاکتیک هایشان به شکل پیچیده ای در می آورد.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه توضیح داد: در این موضوع تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران در تحلیل و توصیف صحنه ای که در منطقه جاری است و در واکنش عملیاتی سازی راهبردها، استراتژی ها و تاکتیک های خود موفق عمل کرده و کاملا مدبرانه این موارد را تحت مدیریت خود درآورده است. بنابراین باز هم بر این موضوع تاکید می کنم تلفیق قاطعیت و رصد هوشمندانه منجر به آن شده جمهوری اسلامی ایران بهترین پاسخ ها رادر بزنگاه ها و زمان های حساس به دشمنان بدهد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 54896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha