جزئیات جدید لایحه عفاف و حجاب؛جریمه بی‌حجابی طی ۳ هفته باید پرداخت شود!

نماینده اصفهان در مجلس گفت: مبالغ جریمه در قانون عفاف و حجاب در مرحله اول ۳ میلیون تومان است که البته در وهله نخست ۱.۵ میلیون تومان معلق در نظر گرفته که اگر فردا یا چند روز بعد تکرار شد، هم یک و نیم میلیون و هم ۳ میلیون بعدی باید پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد امیرحسین بانکی پور، نماینده اصفهان در مجلس و و از طراحان لایحه عفاف و حجاب در برنامه جهان آرا در شبکه افق گفت: کسانی که اصرار دارند ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برای جریمه بی حجابی کفایت می‌کند، ببینند که نهایت این حکم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است البته قاضی می‌تواند محرومیت‌های اجتماعی هم در نظر بگیرد. در قانون جدید عفاف و حجاب، بین مردم عادی و سلبریتی‌ها در این زمینه تفاوت قائل شده است؛ هر فرد مشهوری که روی جامعه تاثیرگذار است، آن‌هایی که با خارج در ارتباط هستند و پروژه هنجارشکنی دارند و همچنین سکوهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، جریمه سنگین‌تری هم خواهند شد، اعتقاد داریم تمرکز باید روی سرمنشأ باشد و به این ترتیب بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

بانکی پورادامه داد: مبالغ جریمه در قانون عفاف و حجاب، با مشورت کارشناسان مختلف تعیین شده؛ جریمه مرحله اول ۳ میلیون تومان است که البته در وهله نخست ۱.۵ میلیون تومان معلق در نظر گرفته که اگر فردا یا چند روز بعد تکرار شد، هم یک و نیم میلیون و هم ۳ میلیون بعدی باید پرداخت شود. باید حساب غارتگر و غارت‌زده را جدا کنیم؛ و عقیده داریم که بیش از ۹۵ درصد افراد بی حجاب، همان غارت‌زده‌ها هستند و عنادی ندارند، ولی برای آن معدود افرادی که پول برایشان مهم نیست و قصد هنجارشکنی دارند، جرایم سنگین مادی و محدودیت‌های فراوانی در نظر گرفته شده است.

بانکی پور تاکید کرد: جریمه بی حجابی در قانون جدید عفاف و حجاب باید طی سه هفته پرداخت شود و اگر کسی تا آخرین مراحل اعتراض هم پیش برود، در نهایت دو ماه طول خواهد کشید. چه الان که طرح نور اجرایی شده و چه در گذشته که پلیس اجازه بازداشت افراد بی حجاب بر اساس بند ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی را داشت، همه افراد هنجارشکن بازداشت نمی‌شدند، ولی بر اساس قانون جدید عفاف و حجاب در پنج مورد، پلیس می‌تواند اشخاص را بازداشت کند؛ نیمه برهنه‌ها، افراد سازمان‌یافته یا متصل به جریان‌های معاند و خارجی، اشخاصی که در مقابل تذکر مقاومت کرده و برخورد کنند و خارجی‌هایی که اسناد قابل قبول به همراه نداشته باشند که برای افراد خارجی هم ما اخراج در نظر گرفته ایم.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 55290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      از اختلاس های جدید و قدیم چه خبر؟؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      آقای نماینده بهتراست اول معنای حجاب راازمتون قرانی وفقهای بی قصد وغرض درک کندبعد قانون رااجراکند