به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست، سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمندسازی گفت: علاوه بر این تعداد استعلام پاسخ داده شده، در سال گذشته ۲۸ میلیون و ۲۰۶ هزار سرویس کدپستی نیز به بخش خصوصی ارائه شده است.»
کاظم میرزائی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۲ دستگاه اجرایی دولتی و ۸۸ شرکت و سازمان بخش خصوصی از خدمات وب سرویس کدپستی بهرهبرداری میکنند، افزود: «سال گذشته در مجموع ۳۸۶ میلیون و ۸۷۰ هزار درخواست سرویس کدپستی داشتیم که از این تعداد حدود ۹۰ میلیون درخواست ناموفق بود.»
میرزائی دلیل ناموفق بودن این درخواستها را اشکال در کدپستی اعلامشده از سوی مشتریان و انجام نادرست فرآیند درخواست که در نهایت منجربه اخذ سرویس نگردیده است، دانست.
سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمندسازی، وب سرویس کدپستی را یکی از سرویسهای دارای ارزش افزوده شرکت ملی پست توصیف کرد و افزود: «این سرویس نقش مهمی در افزایش سرعت و دقت خدماتدهی بخش های دولتی و خصوصی دارد و بانک اطلاعاتی پایگاه نشانی ملی یکی از پایگاههای اصلی دولت الکترونیک است.»
وی با تاکید بر اهمیت وب سرویس کدپستی به منظور کمک به تحقق دولت الکترونیک است، گفت: «ارائه این سرویس برای سازمانها و دستگاههای دولتی رایگان است.»
نظر شما