بعد از ۱۰ سال، آب به روی درختان چیتگر باز شد

در حالی که بیش از یک دهه از بسته شدن آب به روی درختان چیتگر می‌گذرد، بالاخره با دادن حقآبه درختان سیراب شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «وضعیت بحرانی است، بسیاری از درختان چیتگر خشک و یا آفت‌زده شده‌اند و احتمال سرایت بیماری به سایر درختان وجود دارد،» این را عضو شورای شهر تهران ناصر امانی می‌گوید.مدتی است که حال درختان در چیتگر به دلیل نبود حقآبه خوب نیست و مدیران شهری بارها در این زمینه هشدار داده‌اند. مدیر کل منابع طبیعی استان تهران رضا بیانی می‌گوید که «پس از ۱۰ سال حقآبه پارک جنگلی چیتگر در روزهای اخیر داده شده است.» از ۸ سال پیش به دلیل بی‌آبی آفت سوسک‌پوستخوار به جان درختان چیتگر افتاد و «از هر ۶۲ درخت این بوستان یک درخت بیمار شده است.»درختان آفت‌زده نشانه‌گذاری شده و بزودی قطع می‌شوند.

بعد از ۱۰ سال آب به روی درختان چیتگر باز شد

با ورود دادستانی به ماجرای مرگ تدریجی درختان چیتگر، بالاخره حقآبه بوستان جنگلی داده شد و «با جاری شدن آب، درختان جان تازه‌ای گرفتند.»

بعد از ۱۰ سال آب به روی درختان چیتگر باز شد

شهردار منطقه ۲۲ مسعود نصرتی می‌گوید که ما خودمان در شهرداری آب پایدار برای بوستان چیتگر از طریق ۴ قنات تهیه کرده‌ایم و «در تیر که اوج گرماست آب کافی به درختان می‌دهیم.»

بعد از ۱۰ سال آب به روی درختان چیتگر باز شد

مشکل کم آبی علاوه بر درختان چیتگر، گریبانگیر بوستان جنگلی لویزان و سرخه‌حصار هم شده است.

کارشناسان مسایل شهری حمید نجاتی می‌گوید که مشکل بوستان‌ها آب نیست بلکه «بی‌توجهی مسوولان به نوع گونه‌هایی است که در تهران کاشته می‌شود،» باید درختانی که سازگار با محیط زیست هستند در پایتخت کاشته شوند. کارشناس مسایل شهری دیگر ،محمود نیازی، با تاکید بر کم‌آبی می‌گوید که «توزیع آب به درستی انجام نمی‌شود» و باید بازچرخانی آب صورت گرفته تا درختان سیراب شوند. به گفته کارشناسان، با بهره‌برداری کامل از تصفیه‌خانه خرگوش دره در منطقه ۲۲ شهرداری تهران، مشکل بی‌آبی درختان در چیتگر به طور کامل برطرف می‌شود. همچنین نباید از روش غرق آبی برای آبیاری درختان استفاده شود چرا که اگر درختی بیمار باشد به بقیه هم سرایت می‌شود.

۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 56785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha