سقف بودجه استقلال و پرسپولیس از ۴۵۰ میلیارد عبور می‌کند؛ پاداش ورود به جمع نخبگان

کسب سهمیه حضور در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا در مسیر افزایش سقف بودجه سرخابی‌های پایتخت نقش پررنگی را ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کنفدراسیون فوتبال آسیا در فصل آتی رقابت‌های باشگاهی در نظر دارد تا نخستین دوره مسابقات لیگ نخبگان آسیا را برگزار کند و طبق قانون، فوتبال باشگاهی ایران در این رقابت‌ها (۱+۲) سهمیه دارد که پرسپولیس و استقلال تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی این رقابت‌ها هستند. سپاهان هم برای رسیدن به مرحله گروهی، باید ۲ مرحله پلی‌آف را پشت سر بگذارد و در صورت شکست در مرحله پلی‌آف و ناکامی رسیدن به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا، طلایی‌پوشان راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ خواهند شد.

فدراسیون فوتبال برای دومین فصل پیاپی در اندیشه اجرایی‌کردن قانون سقف بودجه است و طبق مصوبه ابلاغی به باشگاه‌ها، هر باشگاه به صورت پایه می‌تواند ۳۲۵ میلیارد تومان هزینه کند که با توجه به کسب سهمیه لیگ نخبگان آسیا و دریافت مجوز حرفه‌ای، رقم سقف بودجه برای استقلال و پرسپولیس ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته و سرخابی‌های پایتخت برای حضور در فصل جدید می‌توانند تا سقف ۴۲۵ میلیارد تومان هزینه کنند که رقم قابل‌توجهی است و البته این رقم مجدداً افزایش پیدا کرده است!

رشد ۸۰۰ هزار دلاری سقف بودجه سرخابی‌ها!

کنفدراسیون فوتبال آسیا جدول توزیع جوایز نقدی برای تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ نخبگان آسیا را اعلام کرده که طبق جدول اعلام شده، باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا بابت شرکت در این رقابت‌ها ۸۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند. معادل‌سازی این رقم نشان می‌دهد که حدود ۵۰ میلیارد تومان به سقف بودجه پرسپولیس و استقلال برای حضور در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی اضافه می‌شود؛ چرا که طبق آیین‌نامه تنظیم‌شده پیرامون قانون سقف بودجه، در صورت درآمدزایی از حضور در لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲، ۱۰۰ درصد این درآمدزایی به سقف بودجه باشگاه‌ها اضافه می‌شود.

بیش از ۱۰ میلیون پاداش در انتظار سرخابی‌ها

سرخابی‌های پایتخت در حالی فعلاً با توجه به شرایط تحریمی امکان وصول‌کردن جایزه ۸۰۰ هزار دلاری خود را ندارند که با این وجود، این رقم به سقف بودجه آن‌ها اضافه شده است؛ ضمن آنکه طبق قوانین وضع‌شده از سوی (AFC)، هر برد در بازی‌های لیگ نخبگان آسیا با پاداشی ۱۰۰ هزار دلاری همراه خواهد بود و اگر یک تیم بتواند به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند، ۲۰۰ هزار دلار پاداش می‌گیرد. دو نماینده ایران در صورت صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی، پاداشی ۴۰۰ هزار دلاری دریافت می‌کنند و پاداش ۴ تیم برتر رقابت‌ها هر کدام ۶۰۰ هزار دلار خواهد بود و به تیمِ قهرمان، ۱۰ میلیون دلار پاداش تعلق می‌گیرد که مجموع پاداش‌ها حدود نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان است!

پرسپولیس و استقلال به دنبال عبور از سقف بودجه ۵۰۰ میلیاردی

دو نماینده فوتبال ایران باید در مرحله گروهی ۸ مسابقه انجام بدهند که در صورت کسب هر برد، هم ۱۰۰ هزار دلار پاداش دریافت می‌کنند و هم ۱۰۰ هزار دلار که حدود ۵ میلیارد تومان می‌شود، به سقف بودجه‌شان اضافه می‌شود. صعود به مراحل بالاتر می‌تواند توأمان با عبور رقم سقف بودجه سرخابی‌ها از رقم ۵۰۰ میلیارد تومان باشد و باید دید در فصل پیش‌رو آن‌ها چه عملکردی در رقابت‌های آسیایی خواهند داشت. ضمن آنکه در صورت صعود سپاهان به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا، این پاداش‌ها نصیب این تیم طلایی‌پوش هم خواهد شد و آن‌ها هم می‌توانند شاهد رشد چشمگیر سقف بودجه تیم‌شان باشند.

۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 56997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha