ببینید: سوء قصد به جان ترامپ؛ رئیس جمهور سابق آمریکا زخمی شد

سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در ایالت پنسیلوانیا به دلیل تیراندازی متوقف شد و خبرها حاکیست که او جراحت سطحی پیدا کرد.

به گزارش پتیگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در ایالت پنسیلوانیا به دلیل تیراندازی متوقف شد و خبرها حاکیست که او جراحت سطحی پیدا کرد.

این تیراندازی بامداد یکشنبه در حین سخنرانی ترامپ در «باتلر» پنسیلوانیا رخ داد و ماموران «سرویس مخفی» آمریکا وی را تحت حفاظت گرفته و از محل خارج کردند.

تصاویر ویدیویی و عکس‌ها نشان می‌دهد که صورت ترامپ خونین شده است. وی در حالی که توسط محافظان از زمین بلند شد، دست‌هایش مشت کرده و تکان داد.

دیلی میل نوشت که به نظر نمی رسد جراحت ترامپ جدی باشد.

ببینید: حمله مسلحانه به ترامپ؛رئیس جمهور سابق آمریکا زخمی شد

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مساله نگرانی‌کننده و معمول بوده و تعداد سلاح در این کشور بیشتر از جمعیت آن است.

سازمان «آرشیو خشونت مسلحانه» سال گذشته میلادی بیش از ۴۰ هزار مورد مرگ بر اثر سلاح گرم را ثبت کرده است. تلاش برای محدود کردن سلاح در این کشور همواره با مخالفت‌های در میان سیاستمداران و لابی‌های سلاح روبرو بوده است.

این در حالی است که دیوان عالی آمریکا اخیرا با صدور حکمی یک قانون فدرال را که مالکیت سلاح گرم را برای عاملان خشونت‌های خانگی منع می‌کند، تایید کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تصمیم دیوان عالی استقبال کرد و گفت: بر اساس این رای، بازماندگان خشونت‌های خانگی می‌توانند همچون سه دهه گذشته از حمایت‌های حیاتی برخوردار باشند.

وی افزود که همچنان «قاطعانه متعهد است» که به خشونت علیه زنان پایان دهد و کنگره را بر آن خواهد داشت تا «همه‌گیری خشونت مسلحانه را که جامعه ما را از هم گسیخته است، پایان دهد.»

عکس | اولین تصویر از چهره عامل تیراندازی و ترور نافرجام ترامپ؛ پیام ویژه در یوتیوب!

به گفته اداره پلیس باتلر، تیرانداز ترامپ در محل دستگیر شد و به نام مارک ویولت، یکی از اعضای آنتیفا شناسایی شد. قبل از تیراندازی، مارک ویولتز ویدیویی را در یوتیوب آپلود کرد که در آن استدلال کرد که «عدالت درراه است».

عکس | اولین تصویر از چهره عامل تیراندازی و ترور نافرجام ترامپ؛ پیام ویژه در یوتیوب!

ترامپ: گلوله به گوش راستم اصابت کرد

ترامپ: گلوله به گوش راستم اصابت کرد

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهارنظر پس از تیراندازی در تجمع انتخاباتی‌اش در ایالت پنسیلیوانیا گفت که یک گلوله به گوش راستش اصابت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی. ان. ان، ترامپ یکشنبه در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی خودش «سوشال تروث» نوشت: می‌خواهم از سرویس مخفی آمریکا و همه نیروهای مجری قانون بخاطر واکنش سریع به تیراندازی که تازه در شهر باتلر در پنسیلوانیا رخ داد، تشکر کنم.

وی افزود: مهمتر از هر چیزی، می‌خواهم به خانواده فردی که در این گردهمایی انتخاباتی کشته شد، تسلیت بگویم؛ و همچنین به خانواده فرد دیگری که بشدت مجروح شده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: باورنکردنی است که چنین اتفاقی در کشور ما رخ می‌دهد. در حال حاضر، هیچ چیزی درباره ضارب که اکنون مرده است، مشخص نیست.

ترامپ خبر داد: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد. وقتی صدای وزوز و شلیک گلوله شنیدم، فورا متوجه شدیم که اتفاقی پیش آمده است و بلافاصله احساس کردم که گلوله پوستم را شکافت. خون زیادی از من رفت. بنابراین، آن موقع فهیدم که چه رخ داده است. خدا آمریکا را حفظ کند.

ترامپ شنبه به وقت محلی برای سخنرانی انتخاباتی به شهر باتلر در ایالت پنسیلوانیا رفت که وقوع تیراندازی سخنان وی را قطع و باعث هراس و وحشت در این تجمع شد.

مقام‌های آمریکایی گفتند که در این حادثه عامل تیراندازی و یکی از حاضرین در تجمع کشته شدند.

بنا بر اعلام مسئولان آمریکا، آنها این تیراندازی به عنوان سوءقصد به جان ترامپ بررسی می‌کند.

بسیاری از مقام‌های سابق و فعلی آمریکایی و همچنین مسئولان خارجی این تیراندازی را محکوم کردند.

سی. ان. ان: عامل تیراندازی در تجمع انتخاباتی ترامپ کشته شد

سی. ان. ان یکشنبه به نقل از منابع مجری قانون در آمریکا تایید کرد که عامل تیراندازی در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور در ایالت پنسیلوانیا کشته شده است. تارنمای سی. ان. ان همچنین به نقل از «ریچارد گلدفینگر» دادستان منطقه باتلر کاونتی نوشت که یکی از حاضران در این تجمع و نیز فرد مسلح کشته شدند.

وی افزود که حال یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این تجمع وخیم است.

رسانه‌ها پیشتر خبر دادند، شاهدان از یک نفر شنیدند که فریاد می‌زد عامل تیراندازی کشته شد.

ترامپ برای سخنرانی انتخاباتی به شهر باتلر در پنسیلوانیا رفته بود که وقوع تیراندازی سخنرانی وی را متوقف کرد.

وی در این حادثه زخمی شده و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که خون روی گوش و صورت او جاری شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و معاونش کامالا هریس از این حادثه مطلع شده‌اند.

وقوع تیراندازی در تجمع انتخاباتی ترامپ با واکنش‌های گسترده‌ای هم در سطح بین‌المللی و هم در داخل کشور روبرو شد.

نیکی هیلی فرماندار سابق فلوریدا از حزب جمهوریخواه، شیومارا کاسترو د زلایا رئیس جمهور هندوراس، باب کیسی سناتور دموکرات پنسیلوانیا، چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا، حکیم جفریز رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و چاش شاپیرو فرماندار دموکرات پنسیلوانیا از جمله افرادی هستند که در واکنش به این تیراندازی گفتند که «خشونت سیاسی» را محکوم می‌کنند.

۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
کد خبر: 57481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی FR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      با سلام و درود دیشب ترامپ مورد سوء قصد قرار گرفت و زخمی شد. چند سال پیش مطلبی را برای رسانه ها در مورد برکناری ترامپ و ترور وی نوشتم که کمتر رسانه ای جرات انتشار ان را داشت. هر دو پیش بینی رخ داد. هم در انتخابات قبلی با تقلب وی را کنار گذاشتند و هم دیشب ترور شد. https://B2n.ir/h88254
      • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
        0 0
        درود بیکران
    • کرامت سلیمی FR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      دلایل محکمی هم داشتم که ترامپ مطلوب حاکمیت امریکا نیست بزرگترین خطر ترامپ برای امریکا ادامه خروج از برجام است. خروج کامل امریکا از برجام یعنی افشای دروغ بودن سلاح هسته ای . بایدن هم مدتی پیش اعلام کرد که برجام مرده است اما فعلا نمی توانند دلیل ان را بگویند چون داستان طولانیست.
    • کرامت سلیمی FR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      دلایل محکمی هم داشتم که ترامپ مطلوب حاکمیت امریکا نیست بزرگترین خطر ترامپ برای امریکا ادامه خروج از برجام است. خروج کامل امریکا از برجام یعنی افشای دروغ بودن سلاح هسته ای . بایدن هم مدتی پیش اعلام کرد که برجام مرده است اما فعلا نمی توانند دلیل ان را بگویند چون داستان طولانیست.
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      این کثافت رو اگر امریکائیها نتونستند بزنند ما میزنیم. قول شرف
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 0
      این لجن رو هر کی بزنه با ماست