«گولسیانی» با چه شرطی در پرسپولیس می‌ماند؟

باشگاه پرسپولیس در حالی وارد فصل نقل و انتقالات شده است که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. اگرچه رضا درویش برای بانک شهر تبلیغات زیادی کرد اما این بانک از سپرده باشگاه پرسپولیس به اعضای این تیم برای تسویه‌حساب قراردادهایشان پرداختی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد باشگاه پرسپولیس برای تکمیل نفرات خود جهت آغاز تمرینات آماده‌سازی از خوان گاریدو یک هفته وقت خواست و قرار شد از امروز این تیم تقریبا با نفرات کاملش استارت بزند اما اگر با گذشت این زمان نیز اتفاق خاصی رخ ندهد سرمربی اسپانیایی مجبور است با تیمی ناقص استارت بزند. در واقع در طول یک هفته‌ای که گذشت باشگاه پرسپولیس فقط با فرشاد فرجی و عیسی آل‌کثیر توانست تمدید قرارداد کند. هرچند در این میان عیسی در نیم‌فصل با باشگاه خود توافق کرده بود که با دریافت سقف قرارداد برای یک فصل دیگر در جمع سرخپوشان ماندنی شود. پس از جدایی رسمی مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر و حضورشان در تراکتور حالا علی نعمتی نیز دیگر بازیکنی است که حضورش در فولاد تقریبا نهایی شده و وضعیت بازیکنانی چون گئورگی گولسیانی و علیرضا بیرانوند هم همچنان نامشخص است.

دعوت از بازیکنان آکادمی

پرسپولیس در حالی امروز با تقریبا دو هفته تاخیر دور جدید تمریناتش را آغاز خواهد کرد که لیست بزرگسالانش شش جای خالی دارد. احمد گوهری، فرشاد فرجی، محمدمهدی احمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد خدابنده‌لو، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، وحید امیری، امید عالیشاه، یاسین سلمانی، عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی، سعید صادقی، مسعود ریگی نفراتی هستند که ماندن‌شان در پرسپولیس قطعی شده و باید از امروز در تمرینات شرکت کنند. در این میان سروش رفیعی قرار است فردا از سفر برگردد و بعد از امضای قرارداد جدیدش راهی تمرینات شود. مهدی عبدی و سعید صادقی هم باید در تمرینات نظر گاردیو را جلب کنند در غیر این صورت آنها یا توافقی جدا خواهند شد یا اینکه به تیم دیگری قرض داده می‌شوند. باشگاه پرسپولیس از محسن خلیلی خواسته چند بازیکن مستعد جوانان و امید را هم به تمرینات بزرگسالان بفرستد تا جلسه اول تمرین کمی شلوغ‌تر به نظر بیاید. ناگفته نماند که پرسپولیس چند بازیکن زیر ۲۳ سال را هم در لیست اصلی‌اش دارد که آنها هم تلاش خواهند کرد با جلب نظر گاردیو شانس بازی در فصل جدید را داشته باشند.

کسر سهمیه خارجی پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس برای فصل جاری از قرار معلوم دو سهمیه خارجی‌اش کسر خواهد شد. یک سهمیه که از سوی سازمان لیگ کسر شده و شامل همه تیم‌ها خواهد شد. اما سرخپوشان امیدوار بودند که بابت کم بازی کردن وحدت حنانوف سهمیه‌شان کسر نمی‌شود که این تصورشان غلط از آب درآمد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس به دنبال ارائه مستنداتی به سازمان لیگ است که این سازمان بعد از بررسی آنها درمورد کسر سهمیه سرخپوشان تصمیم بگیرد. در واقع باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد حنانوف چند بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در چند بازی هم در دقایق پایانی به میدان آمده است. اما از قرار معلوم سازمان لیگ تعداد بازی را لحاظ نمی‌کند بلکه زمان حضور بازیکنان خارجی در میدان مورد محاسبه قرار خواهد گرفت که در آن صورت وحدت آمار خیلی ضعیفی در راستای حضور در بازی‌های پرسپولیس را خواهد داشت. در کنار این مساله باشگاه پرسپولیس در نظر دارد با نامه‌نگاری با سازمان لیگ درخواست کند تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان بتوانند یک بازیکن خارجی بیشتر از بقیه تیم‌ها به خدمت بگیرند.

خارجی‌ها کدام بازیکنان هستند؟

از جمع بازیکنان خارجی فصل پیش پرسپولیس از قرار معلوم فقط اوستون ارونوف در این تیم ماندنی شود. کار انتقال عبدالکریم حسن به باشگاه العربی تقریبا تمام است. گئورگی گولسیانی برای تمدید قرارداد آماده است اما مشکل اینجاست که قرارداد فصل قبل او ۵۵۰ هزار دلار بوده و این فصل با افزایش ۲۰ درصدی حتی به حدود ۷۰۰ هزار دلار می‌رسد درحالی‌که باشگاه پرسپولیس قصد ندارد این مبلغ برای گولسیانی هزینه کند مگر اینکه او تخفیف خوبی به باشگاه بدهد و حتی از رقم سال قبل کمتر دریافتی داشته باشد. چه بسا با حضور پورعلی‌گنجی و کنعانی نیز مجبور شود این بازیکن گرجستانی را روی نیمکت قرار دهد که در آن صورت هم سهمیه دیگری را برای فصل بعد از دست خواهد داد. وحدت حنانوف هم جدایی‌اش را از پرسپولیس خیلی وقت پیش قطعی کرد. در این بین باشگاه پرسپولیس برای دفاع راست توافقات خوبی با ایوب العمود بازیکن مراکشی داشته و به‌نوعی باید او را اولین خرید گاریدو برای پرسپولیس بدانیم. برای پست‌های دروازه‌بان، وینگر، دفاع چپ و خط حمله هم باید دید پرسپولیس کمبودهایش را با بازیکن خارجی پر خواهد کرد یا بازیکن داخلی به خدمت خواهد گرفت.

شرایط مالی بد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات

باشگاه پرسپولیس در حالی وارد فصل نقل و انتقالات شده است که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. اگرچه رضا درویش برای بانک شهر تبلیغات زیادی کرد اما این بانک از سپرده باشگاه پرسپولیس به اعضای این تیم برای تسویه‌حساب قراردادهایشان پرداختی داشته است. در حال حاضر هم با تغییر دولت این بانک تا مشخص نشدن شرایط واگذاری سهام از قرار معلوم قصد پرداختی جدیدی به باشگاه پرطرفدار ندارد. شرکت طبیعت هم قراردادش با پرسپولیس به اتمام رسیده و تا روشن شدن وضعیت واگذاری سهام این باشگاه قرارداد جدیدی امضا نخواهد کرد. شرکت ایرانسل هم همان‌طور که قبلا اشاره داشتیم برای فصل پیش رو تمایلی از خود نشان نداده است؛ چراکه معتقد است تبلیغات گسترده در پرسپولیس بیشتر پیرامون یک بانک بوده است. در چنین شرایطی این باشگاه پرطرفدار باید خوشحال باشد که در این اوضاع می‌تواند عبدالکریم حسن را به باشگاه قطری بفروشد تا با پولش حداقل بتواند دو خرید خارجی و چند خرید داخلی داشته باشد. در اینجا این سوال مطرح است که پرسپولیس برای فصل پیش رو چه وضعیتی خواهد داشت و دولت جدید چه زمانی قرار است تکلیف این باشگاه را مشخص کند.

احمدزاده جانشین ترابی

فرشاد احمدزاده از چند هفته پیش از طریق سروش رفیعی برای بازگشت به پرسپولیس تلاش کرد اما وقتی متوجه شد بند فسخش در سازمان لیگ ثبت نشده مجبور شد در سپاهان مانده و به‌نوعی تابع تصمیم این باشگاه باشد. در این بین با ماندنی شدن مورایس در سپاهان این مربی پرتغالی فرشاد را در لیست مازاد خود قرار داده و خواستار جذب مهدی لیموچی از تیم آلومینیوم بود. باشگاه پرسپولیس هم وقتی فهمید در جذب لیموچی به نوعی توان رقابت با سپاهان را ندارد حالا برای جذب احمدزاده خیز برداشته است. بازیکنی که در دو مقطع از پرسپولیس جدا شد و حالا دوباره قصد بازگشت به جمع سرخپوشان را دارد. احمدزاده در واقع قرار است جانشین ترابی شود که در چند فصل اخیر از بهترین‌های تیمش بوده است. ناگفته نماند که گاریدو امروز نظر نهایی خود را درمورد جذب احمدزاده به باشگاه اعلام خواهد کرد.

۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر: 57535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha