جنگ قدرت در میان اطرافیان رئیس‌جمهور/ رئیس ستاد پزشکیان در همایش فعالان ستاد مرکزی هو شد

اختلاف‌نظری که روز جمعه به صورت واضح آشکار شده چندین هفته است که در درون شورای راهبری در جریان است. این اختلاف در مقاطعی به قهر چهره‌هایی، چون آذری جهرمی، ابراهیم شیخ، محمد کبیری از شورا هم منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد روز گذشته همایش فعالان ستاد مرکزی در تهران با نام همایش سپاس برگزار شد. علی عبدالعلی زاده به عنوان رئیس ستاد مسعود پزشکیان و برگزارکننده این همایش به پشت تریبون رفت؛ اما سخنان او باعث ملتهب شدن فضای جلسه شد که خبر از دعواهای شدید پشت پرده می‌دهد.

او که پیشتر ادعا کرده بود جبهه اصلاحات نتوانسته ۵ هزار نفر را برای حضور در صندوق ها معرفی کند بار دیگر با کنایه به اصلاح‌طلبان و نام نبردن از محمد خاتمی خطاب به پزشکیان گفت: آقای پزشکیان؛ این حماسه در گام اول توسط حلقه دوستان شما و در گام دوم توسط اصلاح طلبان و در گام سوم توسط قالیباف و یاران قالیباف و اصولگرایان معتدل رقم خورد!

این کنایه اما به مذاق اصلاح‌طلبان حاضر در جلسه خوش نیامد و در اقدامی بی‌سابقه، جمعیت حاضر در سالن او را هو کردند.

این توهین اما پایان کار نبود و هنگامی که دیگر سخنران جلسه در حین سخنرانی خود نام عبدالعلی‌زاده را آورد، جمعیت بار دیگر او را هو کردند.

روزنامه جمهوری اسلامی هم امروز در سر مقاله خود واکنش تند همراه با کنایه‌های فراوان به این موضوع نشان داد ضمن تکراری بخواندن گزینه‌های شنیده شده برای مناسب مختلف خطاب به پزشکیان نوشت: « آقای دکتر پزشکیان؛ به فیلم‌های دوران تبلیغات انتخاباتی نگاه کنید و ببینید چه کسانی تلاش می‌کردند دوربین‌ها آنها را در کنار شما ثبت کنند و چه کسانی بدون چنین تلاشی با شما همراهی کردند ولی به محض اینکه شما پیروز شدید، دیگر خودشان را به شما نشان نمی‌دهند. دسته اول، اصحاب بوی کبابند و دسته دوم اهل صواب. از اصحاب بوی کباب بپرهیزید و همکاران خود را از میان اهل صواب انتخاب کنید.»

سایت عصر ایران نیز در مطلبی تند و تیز خطاب به عبدالعلی زاده نوشت اگر حرف زدن نمی‌دانی، حرف نزدن که می‌دانی!

اختلاف‌نظری که روز جمعه به صورت واضح آشکار شده چندین هفته است که در درون شورای راهبری در جریان است. این اختلاف در مقاطعی به قهر چهره‌هایی، چون آذری جهرمی، ابراهیم شیخ، محمد کبیری از شورا هم منجر شده است. یکی از مهمترین جنبه‌های این اختلاف‌نظر، مساله نقش طیف‌های مختلف نزدیک به پزشکیان در پیروزی او در انتخابات است. به‌عبارت دیگر، هریک از این حلقه‌ها پشت یک ادعای انتخاباتی قرار گرفته‌اند. هرکدام مدعی هستند آن‌ها بوده‌اند که موجب پیروزی مسعود پزشکیان شده‌اند و هرکدام بیشترین سهم را در دولت آینده طلب می‌کنند.

۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 57988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha