به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ مزدا، شرکت خودروسازی چندملیتی ژاپنی که در سال ۱۹۲۰ توسط جوجیرو ماتسودا تأسیس شد، نام خود را از اهورامزدا و همچنین تشابه اسمی نام خانوادگی مؤسس آن الهام گرفته است.
جدیدترین لوگوی مزدا از ظاهر فعلی این برند فاصله زیادی ندارد و همان شکل فعلی را حفظ کرده که شرکت از سال ۱۹۹۷ استفاده میکند. بسیاری از رقبای این شرکت مانند بیامو، آئودی، بیوک، کادیلاک و غیره در چند سال اخیر ظاهر لوگوی خود را بهروز کردهاند.
احتمالاً مزدا از لوگوی جدید خود برای خودروهای برقی یا سرمایهگذاری مشترک این برند در چین استفاده میکند. شاسیبلند آراتا در نمایشگاه خودرو چین ۲۰۲۴ با لوگوی سادهای که در جلوی خودرو روشن شده بود، رونمایی شد.
نظر شما