اسرائیل از ترور اسماعیل هنیه در تهران به دنبال چیست؟/نتانیاهو نگران پایان جنگ است/محور مقاومت پاسخ کوبنده و درخوری به اسرائیل و نتانیاهو خواهد داد

کارشناس مسائل منطقه و بین الملل گفت: ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران برای افکار عمومی دنیا از این واقعیت پرده برداشت که نتانیاهو برای فرار از محاکمه خود در دادگاه های داخلی و بین المللی کمترین تمایلی به صلح و آتش بس ندارد. بی تردید محور مقاومت پاسخ کوبنده و درخوری را به اسرائیل ونتانیاهو در پی حمله به آقای هنیه و به شهادت رساندن وی خواهند داد.بی شک از امروز به بعد درهر دقیقه ای که می گذرد سران اسرائیل بخصوص شخص نتانیاهو و حتی آمریکایی ها آنها نگران حملات و اتحاد محور مقاومت علیه اسرائیل آن هم بیش از پیش هستند.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد جعفر قناد باشی کارشناس وتحلیلگر امور بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص شهادت آقای اسماعیل هنیه در تهران با اشاره به این موضوع که آنچه اسرائیل در حملات به غزه و نسل کشی انجام می دهد و ترورهای مختلف فرماندهان حماس وحزب اله بیانگر عدم توجه نتانیاهو به صلح و آتش بس است، گفت: مجموعه اقدامات انجام گرفته از سوی نتانیاهو بیانگر آن است که وی به هیچ وجه مایل به صلح و آتش بس نیست. نتانیاهو و سران رژیم صهیونیستی بارهای مختلف پیشنهادات مرتبط با آتش بس را با بهانه ها وتوجیهات غیر عقلانی رد کرده اند، چرا که اصلا تمایلی به پایان دادن به کشتار فلسطینیان ندارند.

وی در این باره یادآور شد: ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران برای افکار عمومی دنیا از این واقعیت پرده برداشت که نتانیاهو برای فرار از محاکمه خود در دادگاه های داخلی و بین المللی کمترین تمایلی به صلح و آتش بس ندارد.

جعفر قادری معتقد است: تمام دنیا به کرات شاهد این روال بوده اند که نتانیاهو طی ده ماه گذشته تمامی پیشنهادات و طرح های مرتبط با آتش بس را رد کرده است. مساله به قدری برجسته و هویدا شده که حتی مخالفین اسرائیل نیز بر این موضوع تاکید دارند که نتانیاهو نگران پایان جنگ است و از این موضوع به دلیل تبعاتی که برایش دارد به شدت می هراسد.

وی در این باره تصریح نمود: نتانیاهو به خوبی می داند با پایان یافتن جنگ غزه مثل نخست وزیر قبلی که در جنگ ۳۳ روزه شکست خورد و استعفا کرد ناگزیر به استعفاست. نتانیاهو به درستی بدین موضوع واقف است که به مجرد استعفا دادگاه داخلی بر علیه وی که چندین جرم مرتکب شده اعلام پیگرد می کند و بعد ازآن باید راهی دادگاه های بین المللی شود تا عواقب پرونده های مفتوح در مسالی مثل نسل کشی وکودک کشی در غزه و لبنان را بپردازد.

کارشناس و تحلیلگر امور بین الملل و سیاست خارجی یادآور شد: پایان جنگ در غزه به معنای پایان عمر سیاسی نتانیاهو است ضمن اینکه دادگاه لاهه و دو کشور آمریکای لاتین نیز علیه نتانیاهو اعلام جرم کرده و از وی شکایت کرده اند بنابراین وی دارای پرونده های مختلفی در دادگاه های بین‌المللی است که از جمله آنها می توان به موضوع اشغال فلسطین و کشتار مردم بیگناه غزه اشاره کرد.

جعفر قناد باشی خاطر نشان کرد: نتانیاهو و همراهانش به دلیل ترورهای متعدد و کشتن زنان و کودکان باید در دادگاه به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه و مجازات شوند، به همین خاطر است که وی مترصد کشتار و ترورهای بیشتر شده تا پایان حیات سیاسی خود را تا جای ممکن به تعویق بیاندازد.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل یادآور شد: در شرایط کنونی که نتانیاهو هیچ راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی و خلاصی از مسائلی که گرداگرد او را گرفته ندارد دست به ترور فرماندهان ارشد حماس وحزب اله لبنان زده تا با وارد شدن در یک دوره و چرخه معیوب به ناچار برای خود فرصت باقی ماندن بیشتری در صحنه سیاسی اسرائیل را بخرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بی تردید محور مقاومت پاسخ کوبنده و درخوری را به اسرائیل ونتانیاهو در پی حمله به آقای هنیه و به شهادت رساندن وی خواهند داد.بی شک از امروز به بعد درهر دقیقه ای که می گذرد سران اسرائیل بخصوص شخص نتانیاهو و حتی آمریکایی ها آنها نگران حملات و اتحاد محور مقاومت علیه اسرائیل آن هم بیش از پیش هستند اما نتانیاهو راه دیگری ندارد به این دلیل تلاش می کند تا با تشکر همزمان از آقایان بایدن و ترامپ به نوعی حمایت های دو حزب اصلی آمریکا را معطوف به خود دارد.

وی در این باره گفت: در حالی که مردم معترض به سیاستهای نتانیاهو درشهرهای مختلف آمریکا و کشورهای غربی علیه وی شعار داده و تظاهرات به پا کرده بودند وی آزادی خواهان و افرادی که خواهان پایان کشتار و جنایت هستند را احمق های به نفع ایران خواند! در حالی که حماقت های متعدد وی دیر یا زود کار دستش می دهد و چالش هایی می آفریند که عواقب سختی دارد.

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 58119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha