«حامی شماره یک تنش» نگران تنش در خاورمیانه شد

در حالی که آمریکا در ۱۰ ماه گذشته خود حامی و شریک رژیم اسرائیل در حمله به غزه و جنایات این رژیم بوده، اکنون از تشدید تنش در خاورمیانه نگران شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «تشدید تنش در خاورمیانه به نفع کسی نیست»، این گفته وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در نشست خبری مشترک با همتای استرالیایی بود.وی همچنین گفته که «خاورمیانه لحظه حساسی را پشت سر می‌گذارد و همه طرف‌ها باید از تشدید تنش خودداری کنند».

اظهارات بلینکن در حالی مطرح می‌شود که کشورش در ۱۰ ماه گذشته که به شهادت ۳۹۶۲۳ فلسطینی انجامیده که ۷۰ درصد آنها زنان و کودکان هستند، از حامیان رژیم اسرائیل در حمله به غزه و آتش بیار معرکه بوده و این روزها در پی ترور رئیس فقید دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه و تأکید ایران بر پاسخ قاطع و پشیمان کننده، باز هم نگران این رژیم شده است.آمریکا تنها در ۴۵ روز نخست حمله اسرائیل به غزه بیش از ۱۰ هزار تُن سلاح شامل ۱۵ هزار بمب و ۵۰ هزار گلوله توپ با ۲۴۴ هواپیمای باری و ۲۰ کشتی به تل‌آویو ارسال کرد.

«حامی شماره یک تنش» نگران تنش در خاورمیانه شد

«حامی شماره یک تنش» نگران تنش در خاورمیانه شد

«حامی شماره یک تنش» نگران تنش در خاورمیانه شد

وزیر خارجه آمریکا همچنین می‌گوید که مهم این است که همه طرف‌ها در خاورمیانه در ساعات و روزهای آینده تصمیمات درستی بگیرند.

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 58358

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha