متقاضیان برای واریز وجه ثبت سفارش سکه فقط  تا ساعت ۲۳:۳۰ امشب فرصت دارند

سخنگوی مرکز مبادله گفت: زمان واریز وجه برای شرکت در حراج سکه مرکز مبادله ساعت ۲۳:۳۰ جمعه ۱۶ شهریور به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فردا ۱۷ شهریورماه حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ تا ۱۵ برگزار خواهد شد. بر این اساس زمان واریز وجه برای شرکت در حراج سکه ساعت ۲۳:۳۰ جمعه ۱۶ شهریورماه به اتمام می‌رسد و بعد از این زمان امکان واریز وجه وجود نخواهد داشت؛ لذا متقاضیان حتما باید به این نکته توجه داشته باشند و تا ساعت ۲۳:۳۰ امشب واریز وجه خود را برمبنای تعداد سکه‌های مد نظر انجام دهند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: مورد دیگر در خصوص فرآیند پیشنهاد قیمت است. حراج سکه مرکز مبادله بر این اساس است که پیشنهاد قیمت از سوی خریدار داده می‌شود و بر اساس دو آیتم قیمت و زمان ثبت سفارش افرادی که امکان تخصیص سکه برای آنها فراهم است عملیاتی و اسامی آنها بعد از ساعت حراج اعلام می‌شود.

او افزود: باتوجه به تجربه‌های گذشته و این که متاسفانه در برخی اوقات متقاضیان قیمت‌های غیر متعارف بالایی را اعلام می‌کردند که عملا باعث برنده شدن آنها در حراج می‌شد، اما چون قیمت‌های غیر واقعی ناشی از عدم دقت در ثبت قیمت پیشنهادی رخ داده بود در نهایت سبب می‌شد این افراد به رغم برنده شدن در حراج، سکه‌های خود را تحویل نگیرند و این انفساخ سکه باتوجه به دستورالعمل‌ها در نهایت سبب می‌شود متقاضیان تا ۱۸۰ روز تقویمی امکان شرکت در حراج سکه را پیدا نکنند به همین دلیل خواهشمند هستیم متقاضیان بر اساس نوع سکه قیمت پیشنهادی خود را ثبت کنند.

سخنگوی مرکز مبادله همچینن تاکید کرد: زمانی که قرار است متقاضی چند نوع سکه ثبت سفارش کند حتما دقت کافی را داشته باشد که قیمت ثبت شده برای سکه را صحیح ثبت کند.

بالسینی افزود: بعد از اعلام نتیجه حراج سکه فرآیند استرداد وجه متقاضیانی که در حراج برنده نشدند به صورت خودکار انجام می‌شود و تا ۴۸ ساعت پس انجام حراج مبالغ مربوطه به حساب متقاضیان عودت داده خواهد شد لذا نیاز نیست که فرآیند استرداد را ثبت کنند.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه عنوان کرد: حراج سکه مرکز مبادله بر اساس مدل حراج هلندی است یعنی از بالاترین قیمت که پیشنهاد می‌شود تا قیمتی که به عنوان مبنا از طرف بانک مرکزی مشخص می‌شود کسانی که بالاترین قیمت را ثبت کردند رتبه بندی می‌شوند؛ اگر دو نفر، یک قیمت یکسان را مشخص کرده باشند اولویت با فردی است که از لحاظ زمانی زودتر سفارش خود را ثبت کرده باشد.

او در نهایت گفت: باید تاکید کرد فردا ۱۷ شهریور از ساعت ۱۲ تا ۱۵ امکان ثبت سفارش سکه براساس واریز وجه صورت گرفته برای متقاضیان فراهم است.

۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 59423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha