فیلم | شوک به ایران در پاریس؛ چرا طلای پارالمپیک بیت سیاح پرید؟

صادق بیت‌سیاح، مرد طلایی ایران بعد از دقایقی‌ خبر دیسکالیفه شدن خودش را شنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، صادق بیت‌سیاح در پرتاب نیزه مردان کلاس F۴۱، در تلاش پنجم ۴۷.۶۴ متر پرتاب کرد و رکورد پارالمپیک را شکست و قهرمان شد. پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.

بعد از این اتفاق، سرپرست کاروان ایران در این بازی ها درباره دلیل دیسکالیفه شدن بیت سیاح گفت: بیت سیاح در جریان مسابقه ۲ کارت زرد گرفت که منجر به دیسکالیفه شدن شد. کارت زرد اول به دلیل خوشحالی غیرورزشی و نشان دادن علامت سر بریدن بود و کارت زرد دوم، به دلیل خوشحالی با پرچم غیر رسمی.

به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند که در نهایت کمیته برگزاری بازی‌ها اعتراض مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران را رد کرد تا دست صادق بیت‌سیاح از کسب مدال طلا در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ کوتاه بماند.

«هادی‌زاده» سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی در تشریح موضوع گفت:

بیت‌سیاح یک خوشحالی انجام داد که سرداور آن را به حرکت غیر ورزشی (سر بریدن) تعبیر کردند و یک کارت زرد دادند، درحالی که به معنای رکوردشکنی بود؛ این حرکت بین ورزشکاران رایج است.

همچنین بیت‌سیاح پرچم حضرت ام‌البنین را به نمایش درآورد که کارت زرد دوم را هم به او نشان دادند که باعث شد دیسکالیفه شود.

توضیحات ما مورد قبول مسئولین واقع نشد ولی با اعتراض ما مراسم اهدای مدال به فردا موکول شد تا در فرصت مناسب اعتراض دیگری کنیم.

۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 59461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha