صدور هشدار نارنجی برای شمال/ مازندران سیلابی می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شد و با احتمال طغیان رودخانه‌ها احتمال وقوع سیل در مازندران پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری با اشاره به هشدار وقوع سیل در مازندران اظهار داشت: با هشدار سطح نارنجی هواشناسی احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در مازندران پیش بینی شد و از مردم و کشاورزان می‌خواهیم از اتراق در حاشیه رودهای مازندران خودداری کنند.

محمدی اظهار کرد: با وقوع رگبار باران از امروز تا اوایل هفته آینده، احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در استان مازندران پیش بینی شد.

مدیرکل بحران استانداری مازندران با بیان اینکه در نتیجه طغیان رودها کاهش دید، ریزش سنگ در جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، خسارت به سازه‌های کم مقاوم و طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه در محورهای کوهستانی دیده می‌شود تصریح کرد: با پرهیز اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و به ویژه در مناطق مرتفع، در این زمینه دقت کنند.

محمدی افزود: با لایروبی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها و انجام تمهیدات لازم و جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی درصدد هستیم تا خسارات احتمالی وقوع سیل را کاهش دهیم.

وی گفت: با خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع لازم است کوهنورداناز فعالیت‌های کوهنوردی در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل بحران مازندران از آمادگی تمامی نیروهای خدماتی و امدادی و آماده باش در تعطیلات آخر هفته با توجه به احتمال وقوع سیلاب خبر داد.

۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 60129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha