پخش زنده بازی بایرن مونیخ - بایرلورکوزن امروز ساعت ۲۰ + لینک

بوندس‌لیگا برای یکی از تعیین‌کننده‌ترین مسابقات فصل آماده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم های بایرن مونیخ و بایر لورکوزن امشب از ساعت ۲۰ مقابل هم صف آرایی می کنند.

لینک پخش زنده بازی بایرن مونیخ و بایر لورکوزن امروز


ونسان کمپانی بعد از سقوط از لیگ برتر انگلیس به همراه برنلی، برای سرمربیگری بایرن مونیخ انتخاب شد و تردیدهای زیادی در مورد نحوه عملکرد کاپیتان سابق منچسترسیتی روی نیمکت پرافتخارترین باشگاه آلمان وجود داشت اما مرد بلژیکی تا به اینجای کار رویایی‌ترین شروع ممکن را در لیگ تجربه کرده و پیروزی مقابل بایرلورکوزن در مسابقه بزرگ هفته آینده بوندس‌لیگا، او را به همه اثبات خواهد کرد. باواریایی‌ها تا کنون در هر مسابقه لیگ به طور میانگین ۴ گل به ثمر رسانده‌اند و رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا را هم با برتری ۹ گله مقابل دیناموزاگرب کرواسی آغاز کردند.

پخش زنده بازی بایرن مونیخ - بایرلورکوزن امروز ساعت ۲۰ + لینک

وقتی ژابی آلونسو در اکتبر ۲۰۲۲ به هدایت بایرلورکوزن منصوب شد، عده اندکی انتظار داشتند عملکردی تا این حد موفق را روی نیمکت ورکسلف تجربه کند او اما سلطه ۱۱ ساله بایرن مونیخ را با قهرمانی بدون شکست فصل ۲۴-۲۰۲۳ بر هم زد و با ۱۸ امتیاز اختلاف نسبت به باواریایی‌ها قله فوتبال آلمان را فتح کرد. بایرن مونیخ برای مقابله با لورکوزن، توماس توخل را کنار گذاشت و مسیری مشابه آلونسو را برای انتخاب سرمربی جدید طی کرد. مدیران باشگاه به سراغ سرمربی جوانی رفتند که به عنوان بازیکن تجربه حضور در بزرگ‌ترین تیم‌ها را دارد اما در دوره سرمربیگری از باشگاه‌های مطرح دور مانده. همان‌طور که ژابی آلونسو روی نیمکت تیم دوم رئال سوسیداد صعود و سقوط به لیگ سگوندا را تجربه کرد، کمپانی هم با سبک بازی تهاجمی خاص خود برنلی را به لیگ برتر انگلیس رساند و فصل گذشته به شکل اجتناب‌ناپذیری به سطح دوم برگشت. عده‌ای از هواداران معترض بودند سرمربی تیم سقوط‌کرده برنلی چرا باید به یکی از بزرگ‌ترین سمت‌های سرمربیگری جهان فوتبال برسد اما مدیران با توجه به موقعیت‌های متفاوت ۲ تیم، به چیزهایی بیشتر از نتایج نگاه می‌کردند. همین سوال‌ها ۲ سال پیش در مورد آلونسو هم مطرح بود. او سبک بازی تهاجمی و نگاه ویژه تاکتیکی خود را با تجربه بازی در بالاترین سطح ترکیب کرد و نخستین قهرمانی تاریخ بایرلورکوزن را به ارمغان آورد. کمپانی حالا در مسیر مشابهی قرار گرفته و بهترین شروع ممکن را روی نیمکت بایرن مونیخ تجربه می‌کند.

پخش زنده بازی بایرن مونیخ - بایرلورکوزن امروز ساعت ۲۰ + لینک

بایرن مونیخ در ۴ هفته نخست فصل جدید لیگ آلمان ۴ پیروزی کسب کرده و تیم صدرنشین کمپانی در این بازی‌ها ۱۶ گل به ثمر رسانده (در مقابل تنها ۳ گل خورده). میانگین ۴ گل زده در هر مسابقه در کل فوتبال اروپا نظیر ندارد. بایرن با ۴ پیروزی و تفاضل گل ۱۳+ رکورد مشترک بهترین شروع تاریخ بوندس‌لیگا تا این مقطع از فصل را در اختیار گرفته. تنها اشتوتگارت در فصل ۹۷-۱۹۹۶ و بایرن مونیخ در فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ را با چنین عملکردی آغاز کرده بودند. هنوز ابتدای فصل است و راهی طولانی تا خط پایان باقی مانده اما تا همین‌جای کار هم نشانه‌هایی از تغییر و تحول تیم به چشم می‌خورد. بایرن مونیخ شنبه پیش رو با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به لورکوزن در ورزشگاه آلیانتس به مصاف این تیم می‌رود و پیروزی خانگی اختلاف با مدافع عنوان قهرمانی را دوبرابر خواهد کرد. کمپانی و آلونسو در دوران حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن ۷ بار رودرروی هم قرار گرفتند. سرمربی فعلی بایرن مونیخ آخرین تقابل را در فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ قهرمانان اروپا برنده شد. مرد بلژیکی آن روزها در منچسترسیتی توپ می‌زد و آلونسو با پیراهن بایرن مونیخ به میدان می‌رفت.

پخش زنده بازی بایرن مونیخ - بایرلورکوزن امروز ساعت ۲۰ + لینک

تنها ۴ سرمربی در تاریخ بوندس‌لیگا ۵ مسابقه نخست خود در این لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند؛ آخرین بار آندره شوبرت روی نیمکت مونشن گلادباخ در سال ۲۰۱۵ و کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۶. کمپانی می‌تواند به سومین سرمربی تاریخ بایرن و پنجمین سرمربی تاریخ لیگ با این آمار تبدیل شود. درخشش کمپانی به بوندس‌لیگا منحصر نمی‌شود و او در نخستین مسابقه دوران سرمربیگری خود روی نیمکت بایرن مونیخ به برتری ۹ بر ۲ مقابل دیناموزاگرب رسید؛ هیچ تیم دیگری در هیچ مسابقه دیگری در تمام تاریخ این رقابت‌ها ۹ بار دروازه رقیب را باز نکرده بود. با احتساب برتری ۴ بر صفر مقابل اولم در جام حذفی، بایرن مونیخ در ۶ مسابقه نخست فصل در تمام رقابت‌های این فصل ۲۹ گل به ثمر رسانده. حداقل در ۶ دهه گذشته، عملکرد تیم کمپانی نظیر ندارد. بایرن در هر ۳ مسابقه رسمی اخیر خود حداقل ۵ گل به ثمر رسانده؛ اتفاقی که پیش از این تنها ۲ بار در سال‌های ۱۹۷۶ و ۲۰۱۲ رخ داده بود و هیچ وقت به ۴ مسابقه متوالی کشیده نشده .

پخش زنده بازی بایرن مونیخ - بایرلورکوزن امروز ساعت ۲۰ + لینک

بیش از یک‌سوم ۲۹ گل این فصل بایرن مونیخ در فصل جدید توسط هری کین به ثمر رسیده است. مهاجم تیم ملی انگلیس تا به اینجا ۱۰ بار دروازه رقبا را باز کرده. کین در مصاف با دیناموزاگرب به برترین گلزن انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد و حالا به عنوان تنها چهارمین بازیکن تاریخ بایرن مونیخ (بعد از سرژ گنبری، روبرت لواندوفسکی و ماریو گومز) در یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا ۴ گل به ثمر می‌رساند. البته نیمی از گل‌های کین در این فصل از روی نقطه پنالتی زده شده اما مهاجم سابق تاتنهام با ۴ پاس گل روی گل‌های هم‌تیمی‌های خود هم اثر مستقیم گذاشته است. کین در ۴۵ مسابقه فصل گذشته لیگ مجموعاً ۴۴ گل به ثمر رساند و با ۱۲ پاس گل شروع طوفانی خود را تکمیل کرد اما حالا امیدوار است در حضور کمپانی آمارهای فردی را به موفقیت تیمی تبدیل کند.

پخش زنده بازی بایرن مونیخ - بایرلورکوزن امروز ساعت ۲۰ + لینک

کمپانی و کین تنها نفرات واردشده از لیگ برتر انگلیس نیستند که در بایرن مونیخ توجه همه را به خود جلب کرده‌اند؛ مایکل اولیسه به محض انتقال از کریستال‌پالاس در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال درخشش را آغاز کرد و مانند اردک در آب پرید. او تا به همینجای فصل با ۵ گل و ۳ پاس گل توانایی‌های خود را به رخ کشیده و اول هفته جاری در مصاف با وردربرمن روی ۴ گل اثر مستقیم گذاشت.

پخش زنده بازی بایرن مونیخ - بایرلورکوزن امروز ساعت ۲۰ + لینک

اولیسه امسال در جریان مسابقات لیگ ۱۳ موقعیت گلزنی ایجاد کرده؛ کمتر از فلورین ویرتز (۱۶) و بیشتر از هر بازیکن دیگر در هر تیم دیگر. در کل ترکیب بایرن مونیخ هیچ بازیکن دیگری از عدد ۸ فراتر نرفته. اولیسه به تعبیر کمپانی بدون تحمل ذره‌ای از فشار رسانه‌ها و هواداران بهترین شروع ممکن را تجربه کرده و از بازی در بایرن مونیخ لذت می‌برد. در کل ترکیب بایرن تنها جمال موسیالا (با یک نیمه بازی بیشتر نسبت به اولیسه) در موقعیت‌های بیشتری اثرگذار بوده است.

پخش زنده بازی بایرن مونیخ - بایرلورکوزن امروز ساعت ۲۰ + لینک

برای کسانی که عملکرد کمپانی در برنلی را تماشا کرده‌اند جای تعجب ندارد بایرن مونیخ به شکل هولناکی بر جریان توپ مسلط است و میانگین مالکیت ۶۹.۴ درصدی را در بازی‌های این فصل به ثبت رسانده؛ تنها کمتر از پاری‌سن‌ژرمن (۶۹.۸ درصد) و بیشتر از هر تیم دیگر در هر یک از ۵ لیگ معتبر اروپایی؛ از جمله منچسترسیتی (۶۴.۸ درصد). حضور مهره‌های تهاجمی درخشان در طرفین خط حمله باعث شده حملات بایرن مونیخ به شکل کاملاً متعادلی بین ۳ کانال چپ، راست و میانه تقسیم شود و تیم‌های رقیب هیچ راه سرراستی برای مقابله با سیل حملات بایرن مونیخ ندارند.

پخش زنده بازی بایرن مونیخ - بایرلورکوزن امروز ساعت ۲۰ + لینک

بایرن مونیخ از ساعت ۲۰:۰۰ فردا در مهم‌ترین مسابقه هفته جدید بوندس‌لیگا به مصاف شاگردان ژابی آلونسو در بایرلورکوزن می‌رود. شکست به معنی برابری امتیازات ۲ تیم خواهد بود اما پیروزی در این مسابقه اختلاف تیم کمپانی با مدافع عنوان قهرمانی را به عدد ۶ می‌رساند.

۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 60191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha