باید وعده صادق ۲ را قبل از انتخابات آمریکا اجرایی کنیم/آمریکا باید متوجه شود نباید با تهران وارد درگیری و منازعه شود/سازمان ملل برای گسترش صلح در جهان دایر شده نه راه دادن قاتلان و کودک کشان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده بر این باورم اگر می خواهیم در برابر آمریکا و اسرائیل شکست نخوریم و دچار زمین سوخته ای چون آنچه درغزه انجام دادند نشویم؛ حتما باید نوع نگاهمان را در حوزه دیپلماسی تغییر دهیم و  وعده صادق ۲ را قبل از انتخابات آمریکا اجرایی کنیم تا آمریکا متوجه باشد نباید با تهران وارد درگیری و منازعه شود.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ابوالفضل ظهره وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص انتظار افکار عمومی جهان در جلوگیری از ورود نتانیاهو به سازمان ملل متحد و مانع تراشی در برابر یاوه گویی او گفت: مردم دنیا نزدیک به یکسال است شاهد نسل کشی در غزه و اینک کشتار دسته جمعی مردم در لبنان هستند، افکار عمومی در گوشه گوشه جهان انتظار برخورد با نتانیاهو و جلوگیری از حضور او در سازمان ملل متحد را داشتند چرا که سازمان ملل متحد برای گسترش صلح در جهان دایر شده نه راه دادن قاتلان و کودک کشان به سازمان گسترش دهنده صلح و حمایت از حقوق بشر.
وی در این باره خاطر نشان کرد: به این دلیل کسی نمی تواند مانع نتانیاهو شود چرا که آمریکا حامی اصلی نتانیاهوست لذا نه تنها کسی نتوانست مانع حضور او در سازمان ملل متحد شود بلکه نتوانستند مانع سخنرانی وی شوند؛ هر چند همزمان با سخنرانی نتانیاهو جمعیت درخوری در جلوی مقر سازمان ملل علیه وی تظاهرات کردند و جنایات نتانیاهو را محکوم نمودند.
ابوالفضل ظهره وند خاطر نشان کرد: اعتراضات مردم آمریکا نسبت به حضور و سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل متحد و خروج هیئت های دیپلماتیک از صحن سازمان ملل حین سخنرانی نتانیاهو نشان می دهد بدنه اجتماعی در آمریکا متوجه جنایت های اسرائیل است و سیاستمدارن و سران کشورهای مختلف متوجه نفرت و انزجار عمومی مردم خود از رژیم غاصب صهیونیستی شده اند.
وی در ادامه بحث تصریح نمود: جنگ در غزه و لبنان پایان نیافته چرا که متاسفانه سیاست ایالت متحده سیاستی است که نتانیاهو دنبال می کند. به بیان بهتر بین آمریکا و اسرائیل در مسائل و تحولات مرتبط با غزه و لبنان اختلاف چندانی وجود ندارد، حتی مسائل بین اسرائیل و کشورهای منطقه و فلسطین باید به گونه ای دیگر یعنی از ناحیه تامین منافع آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد.
وی افزود: لازم است نوع نگاهمان را به مساله رژیم صهیونیستی به عنوان مامور آمریکا برای تغییرات اساسی و ساختاری مد نظر آمریکا در مسائل مرتبط با ژئوپلیتک منطقه بازتعریف کنیم، موضوعی که نشان می دهد تهدید بسیار جدی است.
ابوالفضل ظهره وند تاکید کرد: منطقه بدین جهت تحت خطر است چرا که آمریکا به شدت ضد چند جانبه گرایی است و قویا حیاط و ممات خود را در یک جانبه گرایی می داند. ماموریتی که رژیم صهیونیستی در خلال هفتاد سال گذشته دنبال کرده کاملا در راستای تامین منافع و مصالح امنیت ملی آمریکا بوده به این خاطر است که آمریکا عنوان می کند مصالح و امنیت اسرائیل خط قرمز ماست و ما تضادی بین منافع و امنیت خود با منافع و امنیت اسرائیل نمی بینیم.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: آمریکا بارها وبارها به صریح ترین شکل ممکن حمایت خود را از رژیم صهیونیستی علنی کرده است بنابراین باید نوع نگاه دیپلماسی و راهبردهای ما درقبال این رژیم راهبردهایی در مدل خشک کردن ریشه این رژیم باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمی توان مساله اسرائیل را فقط و فقط به اسرائیل و زیاده خواهی های نتانیاهو یا سران اسرائیل ربط داد، بلکه در این موضوع باید نقش و بازیگری آمریکا را مد نظر قرار داد، به این معنا که نباید نقش رژیم صهیونیستی را بدون آمریکا پررنگ کنیم و آمریکا را در حاشیه ببینیم، بلکه رژیم صهیونیستی مامور اجرای خواسته های آمریکا در منطقه است.
وی در این باره گفت: در ظاهر رژیم صهیونیستی با محور مقاومت و مردمی که خواهان انتخاب حق حاکمیت و زندگی کردن در سرزمین مادری خود بدون وجود بیگانگان هستند می جنگد اما در واقع آمریکا در میدان اصلی مبارزه رو در روی مردم منطقه قرار گرفته است.
وی در این باره افزود: بنده بر این باورم اگر می خواهیم در برابر آمریکا و اسرائیل شکست نخوریم و دچار زمین سوخته ای چون آنچه درغزه انجام دادند نشویم؛ حتما باید نوع نگاهمان را در حوزه دیپلماسی تغییر دهیم و وعده صادق ۲ را قبل از انتخابات آمریکا اجرایی کنیم تا آمریکا متوجه باشد نباید با تهران وارد درگیری و منازعه شود.

۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 60239

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha