به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کی ام سی ایگل، محصول جدید کرمان موتور در جدیدترین طرح فروش این خودروساز خصوصی به صورت نقد و اقساط به متقاضیان واگذار میشود.
این اولین طرح فروشی است که خودروساز کرمانی برای اولین محصول تولید داخل خود برگزار میکند. مدیران این خودروساز خصوصی در بهمن سال گذشته از این محصول خود رونمایی کرده بودند اما از آنجایی که کی ام سی ایگل در مرحله قیمتگذاری بود، امکان فروش آن برای کرمان موتور فراهم نبود.
اما بالاخره بعد از مشخص شدن قیمت و تایید مراجع ذیصلاح، مدیران فروش این خودروساز خصوصی در اولین فرصت کی ام سی ایگل را پشت ویترین قرار دادند.
بر اساس اطلاعیه فروش کرمان موتوریها، قیمت نهایی این محصول برای مصرفکنندگان ۹۴۵ میلیون تومان اعلام شده است.
حرف و حدیث درباره کی ام سی ایگل زیاد است برخی از کارشناسان از آن بخاطر اولین محصول داخلی یک خودروساز خصوصی تقدیر میکنند و معتقدند این یک گام رو به جلو است؛ در مقابل هستند برخی کارشناسانی که کی ام سی ایگل را فیس لیفتی از جک J۴، دیگر محصول کرمان موتور عنوان میکنند و معتقدند این خودروساز کرمانی تلاش کرده تا نقاط ضعف جک J۴ را در ایگل به نوعی جبران کرده و محصولی را روانه بازار کند که مورد پذیرش بیشتر متقاضیان بازار باشد. البته این کارشناسان به کرمان موتور نمره قبولی نمیدهند و معتقدند نتوانسته آن طور که باید و شاید از پس ایجاد تغییرات مثبت برای مجاب کردن مشتریان برای خرید ایگل برآید.
بررسیها نشان میدهد در طراحی ایگل قصد بر این بوده که ظاهر قدیمی و نهچندان زیبای جک J۴ را جذابتر کند. با توجه به اینکه این محصول کرمان موتور را یک ایرانی طراحی کرده، تلاشها برای جذابتر و بهروزتر کردن ظاهر جک J۴ قابلتقدیر است اما قسمت جلوی ایگل چندان از طراحی زیبایی بهره نمیبرد. در قسمت جانبی این خودرو هم تغییر خاصی صورت نگرفته است. در قسمت صندوق عقب نیز حجم تغییرات اندک است و نمای عقب فرق زیادی با جک J۴ ندارد.
ایگل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که پیش از این جک J۴ نیز از همین پیشرانه استفاده می کرد. البته موتور ایگل از یک بهروزرسانی نرمافزاری بهره مند است. کرمان موتوری ها اعلام کردند این پیشرانه قدرتی معادل ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که حدود ۱.۵ اسب بخار افزایش را نسبت به جک را تجربه می کند اما عجیب اینکه گشتاور این موتور نزدیک به ۱۰ نیوتن متر کمتر شده و حالا به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است. افت گشتاور در موتور ایگل با توجه به وزن هزار و ۱۶۰ کیلوگرمی این خودرو باعث می شود تا هنگامی که ظرفیت سرنشینان این خودرو کامل است، مشکل آفرین شود. گیربکس ایگل همان گیربکس جک J۴ است.
با اینکه تفاوت چندانی میان ایگل و جک J۴ نیست اما قیمت ایگل ۶۰ میلیون تومان از جک J۴ گران تر است.
بازار منتظر عرضه این محصول کرمان موتور بود و حالا انتظار بازار به پایان رسیده باید منتظر باشیم و ببینیم متقاضیان چه استقبالی از ایگل می کنند.
پیش بینی می شود ایگل در بازار رقیب جدی برای تارا اتوماتیک V۴ LX و شاهین پلاس باشد.
نظر شما