فهرست ۲۰ نفره کارگزاران برای انتخابات ۱۴۰۰/ رایزنی با لاریجانی و سید حسن خمینی

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران از تدوین فهرست ۲۰ نفره این حزب از میان شخصیت‌های سیاسی کشور برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، حزب کارگزاران سازندگی از اولین احزاب اصلاح‌طلب بود که اواسط شهریورماه امسال با تشکیل دو کارگروه برای رایزنی با احزاب و شخصیت‌ها و دیگری برای تدوین برنامه‌های حزب و بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای احتمالی پا به میدان انتخابات ۱۴۰۰ گذاشت.

شخصیت‌های این حزب که نامشان برای کاندیداتوری بر سر زبان‌ها افتاد، اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران است.

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی این حزب چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود. در مورد جهانگیری نیز، محمد عطریانفر در مصاحبه با تسنیم، درباره او و عارف چنین گفته بود:  "اینها برادران شایسته‌ای هستند که می‌شود مطرح شوند ولی باید اجازه بدهیم که در زمان خودش ببینیم که مناسب‌ترین شرایط برای مناسب‌ترین گزینه چیست و کیست."

امروز نیز محسن هاشمی در مصاحبه‌ای با ایسنا، با بیان اینکه در چند ماه گذشته، در جلسات شورای مرکزی و کمیته سیاسی حزب کارگزاران، تصمیم گرفته شد که این حزب به‌عنوان یکی از احزاب شاخص اصلاح‌طلب، در انتخابات ریاست‌جمهوری فعال باشد و از کاندیدای این طیف حمایت کند، اظهار داشت: فهرست بلندی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری که می‌توانند مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشند، تهیه شده تا ضمن گفت‌وگو با آنان میزان جدی‌بودن حضورشان در انتخابات و همچنین دیدگاه‌های‌شان بررسی شود.

وی اسامی این فهرست را چنین برشمرد:  سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی،  علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی‌لاری. معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون با برخی از این چهره‌ها گفت‌وگو انجام شده، خاطرنشان کرد: به‌دلیل شرایط بیماری کرونا، برنامه‌ریزی جلسات و ملاقات‌ها با کندی پیش می‌رود ولی رویکرد ما این است که پس از گفت‌وگو با این شخصیت‌ها و انجام بررسی‌های لازم، فهرست کوتاه را در دو ماه آینده، یعنی اوایل بهمن ماه اعلام کنیم.

نکته جالب توجه در این فهرست حضور علی لاریجانی است که پیشتر نیز به عنوان گزینه احتمالی اصلاح طلبان از وی نام برده می شد. یدالله طاهرنژاد از اعضای ارشد حزب کارگزاران در مصاحبه با تسنیم درباره حضور لاریجانی در ۱۴۰۰ معتقد بود: "آقای لاریجانی هم شخصیتی است که شاخص‌های لازم برای ایفای مسئولیت ریاست‌جمهوری دارد!"

با این حال برخی چهره‌ها و احزاب اصلاح در ماه‌های گذشته از بر لزوم حمایت از یک چهره تماماً اصلاح‌طلب برای جلوگیری از تکرار تجربه حسن روحانی تاکید داشتند کما اینکه عطریانفر نیز در مصاحبه‌اش حمایت از لاریجانی یا شخصیت‌های غیر اصلاح‌طلب را مصداق "اکل میته" می‌دانست.

۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 7781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha