هلالات: سرمایه گذاران با خیال آسوده وارد بازار شوند/ بازار با اقبال همراه است

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شرایط بازار به گونه است که سرمایه گذاران با خیالی آسوده می‌توانند وارد بازار شوند، گفت: ارزش معاملات نشان می‌دهد بازار با رکود مواجه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ ولید هلالات درباره نوسان بازار اظهار کرد: به دلیل قوی نبودن نقش بازارگردان‌ها در معاملات، موجب شده اوردرهایی که در سیستم وجود دارد نسبت به ارزش معاملات کم باشد بنابراین افرادی که وارد می‌شوند سر خط خرید را می‌خرند و سرخط فروش را به فروش می‌رساند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار طی مدت اخیر با رشد همراه بوده بر این اساس برخی افراد به دنبال شناسایی سود هستند و برخی نیز به دنبال خرید سهم‌های جدید هستند و این رفتار بازار نرمال است.

وی گفت: زمانی که بازار متعادل باشد فضا به سمت عقلانی حرکت کرده و از هیجان دور می‌شود و بر اساس تحلیل معاملات صورت می‌گیرد.

هلالات با بیان اینکه شرایط بازار به گونه است که سرمایه گذاران با خیالی آسوده می‌توانند وارد بازار شوند، تصریح کرد: در حال حاضر حجم و ارزش معاملات بازار مهم است و زمانی که در یک روز معاملات مثبت یا منفی، ارزش معاملات بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است نشان دهنده اقبال بازار است و نباید اقبال بازار را  از منفی و مثبت‌ها دید، ارزش معاملات نشان می‌دهد بازار با رکود مواجه نیست و اقبال به آن خوب است.

کارشناس بازار سرمایه درباره مصوبه جدید پیش گشایش خاطرنشان کرد: پیش گشایش در بسیاری از بازارهای دنیا وجود دارد و نمی‌توان گفت پیش گشایش حذف شود، اما زمان آن طولانی بود که به درستی کاهش یافت.

وی افزود: امکان نداشتن برای حذف و اضافه سفارش در ۵ دقیقه پایانی نیز اتفاق مناسبی است و دیگر افراد نمی‌توانند به امید تهیج دیگران سفارشات فیک بگذارند و بازار را دچار هیجان کنند.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 9919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha