به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحریریه، تیم فاطمی امین و منوچهر منطقی از سال گذشته با همان شیوه قبل که بخش عمده آن مبهم و بخش اندکی از آن آشکار است، برنامه هایی را برای بازار خودرو پیشنهاد کرد که در عمل عکس آنها رفتار شده و تا آنجا که به مردم مربوط می شود شاهد رقم خوردن یک فاجعه در صنعت خودروسازی ایران هستیم. در صورت ادامه وضعیت کنونی، چیزی جز خرابی در خودروسازی ایران حاصل نخواهد شد و شاهد رویکردی خیرخواهانه توسط وزارت صمت نیستیم.
وزارت صمتی که ناتوان از اثبات منطق خود برای حذف قیمتگذاری است و برای فرار از تله قیمتگذاری دستوری، مدل های بنجلی مانند سمند و پژو ۴۰۵ و یا تیبا و ساینا را که قیمت های ارزان دارند از رده خارج می کند و به دنبال تمرکز بر مدل های گران قیمتگذاری شده مانند تارا، دنا، شاهین و ... است و همزمان سیاست واردات خودروی اقتصادی(بخوانید بنجل های هندی و چینی) را در سایه ها دنبال می کند. به طور ناجوانمردانه ای حذف تولید پژو، سمند، تیبا، ساینا و ... برای ایمنی مردم فاکتور شده و لطف معرفی می شود!
عطا بهرامی در نقد عملکرد وزارت صمت نکاتی را بیان کرده است.
نظر شما