واکسن کرونا کواکسین هند کارآمد و ایمن است

شرکت زیست‌فناوری بهارات (Bharat Biotech)، پس از مثبت شدن آزمایش آنیل ویج، وزیر بهداشت ایالت هاریانا هند همچنان از کارایی و ایمن بودن واکسن کووید-۱۹ خود کُواکسین (covaxin) دفاع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از به گزارش بیزینس نیوز، ویج پیشنهاد کرده بود که اولین داوطلب دریافت‌کننده واکسن فاز سه آزمایش کواکسین باشد. این واکسن کرونا، واکسن بومی هند است که توسط شرکت زیست‌فناوری بهارات و با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) ساخته‌شده است.

بهارات در بیانیه‌ای گفت: "آزمایش‌های بالینی کواکسین بر اساس یک برنامه با مقدار دو دوز واکسن است که با فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود؛ تاثیر واکسن ۱۴ روز پس از دریافت دوز دوم مشخص می‌شود. "

این واکسن به‌گونه‌ای طراحی‌شده که وقتی افراد هر دوز را دریافت می‌کنند و دوره ۱۴ روزه پس از دوز دوم به پایان می‌رسد، واکسن محافظت در برابر کرونا ایجاد می‌کند، البته این اظهارنظر بدون اشاره به ویجی که اولین دوز واکسن را در ۲۰ نوامبر دریافت کرده، ارائه‌شده است.

بهارات می‌گوید: آزمایش مرحله سوم واکسن به‌صورت تصادفی است و ۵۰ درصد افراد واکسن و ۵۰ درصد افراد دارونما دریافت می‌کنند.

این شرکت افزود که کوواکسین یک واکسن کاملا بومی است که بزرگ‌ترین آزمایش بالینی فاز سوم در هندوستان را شامل و بر روی ۲۶ هزار نفر در ۲۵ بخش انجام‌می‌شود.

هدف از این آزمایش، ارزیابی اثر کواکسین بر جمعیت  سراسر کشور هند اعلام شده است.

بهارات تاکید کرد: آزمایش فاز سه، فقط آزمایش کارآیی واکسن کووید-۱۹ است تا مناسب بودن آن برای جمعیت متنوع هند تعیین شود.

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 10108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha