روسیه از احتمال نشست مشترک وزیران خارجه اعضای برجام خبر داد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه از احتمال نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو برجام (پنج کشور و جمهوری اسلامی ایران) خبر داد و با بیان اینکه برنامه زمانی آن درحال توافق است، گفت این نشست ممکن است در ماه جاری میلادی و قبل از پایان سال برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه از احتمال نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو برجام (پنج کشور و جمهوری اسلامی ایران) خبر داد و با بیان اینکه برنامه زمانی آن درحال توافق است، گفت این نشست ممکن است در ماه جاری میلادی و قبل از پایان سال برگزار شود.

ریابکوف به خبرنگاران گفت: این مسأله مطرح است که چه کاری باید برای افزایش شانس حفظ برجام و ادامه کار در چارچوب های تعیین شده در سال ۲۰۱۵ انجام داد. از همه طرف می خواهیم شکیبا باشند و به مسئولیت های خود عمل کنند. ما با طرف دیگر برجام همکاری می کنیم و در روزهای آتی که دیدارهای جدید به صورت حضوری و از راه دور در خصوص این موضوع برگزار خواهند شد نیز در همین راستا عمل خواهیم کرد.

ریابکوف گفت: نیروهای بانفوذی هستند که علاقه مند به فروپاشی برجام هستند، ضمنا (علاقه مند به فروپاشی برجام) به دست ایرانیان هستند از این رو انتظار برخورد مسئولانه ایران درخصوص برجام وجود دارد.

وی گفت: ما معتقدیم که در این وضعیت باید حداکثر مسئولیت را نشان داد؛ روسیه خواهان آن است که ایران در وضعیت پیرامون برجام مسئولیت نشان بدهد و نرخ را بالا نبرد.

این مقام روس تصریح کرد: علت اصلی آنچه اتفاق می افتد در اقدامات تخریبی است که ایالات متحده برای چندین ماه انجام داده است. "

وی خاظرنشان کرد: دیدار وزرای خارجه «پنج کشور» و ایران در خصوص برجام ممکن است تا آخر سال برگزار شود، تاریخ آن در حال توافق است.

ریابکوف گفت: «ما در حال تهیه دستور کار و برنامه این جلسه هستیم و در حال حاضر زمان مورد قبول همه، تاریخ و غیره را مورد توافق قرار می دهیم. کاملا محتمل است که تا پیش از سال نو برگزار شود».

ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) به بهانه های واهی، دستور خروج آمریکا از برجام را صادر کرد و با نقض تعهدات خود در چارچوب این توافق بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که برای تایید برجام صادر شده بود، تحریم ها علیه ایران را احیاِ کرد و کشورهای دیگر را نیز از همکاری با تهران منع کرد.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 10556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha