انتخاب رایزن تجاری توسط اتاق بازرگانی /  ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان سیاست وزارت صمت را روان‌سازی اقتصادی، جلوگیری از مجوز فروشی و پرهیز از رانت خواری اعلام کرد.

وی همچنین افزود: به صورت جدی به دنبال تسهیل فرایندهای کسب و کار، حذف بخشنامه‌های زائد و امضاهای طلایی و کاهش بروکراسی سخت اداری برای تسهیل روند تولید هستیم.

ابلاغیه های جدید صادراتی مسیر تازه‌ای را برای صادرکنندگان کشور فراهم کرده است

وزیر صمت با بیان اینکه صادرکنندگان مجاهدان اقتصادی هستند، تصریح کرد: ابلاغیه‌های جدید صادراتی مسیر تازه‌ ای را برای صادرکنندگان کشور فراهم آورده است که با استقبال خوب این قشر مواجه شده است.

رزم حسینی گفت: اکنون صادر کنندگانی که از سال ۱۳۹۸ به بعد تعهد ارزی دارند می‌توانند یا ارز خود را در سامانه نیما بفروشند یا از محل واردات در مقابل صادرات به رفع تعهد ارزی خود مبادرت ورزند.

وی سیاست وزارت صمت را وفور کالا در بازار دانست و افزود: ستاد تنظیم بازار در سطح کشور و کارگروه های تنظیم بازار استانی در امر کنترل و نظارت بر بازار فعال می باشند.

به دنبال تفویض انتخاب رایزنان تجاری به اتاق بازرگانی هستیم

وزیر صمت همچنین در خصوص رایزنان بازرگانی نیز بیان کرد: به دنبال این هستیم که موضوع رایزنان بازرگانی را به اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور واگذار کنیم تا با انتخابات و اجرای دستورالعمل ها، رایزن ها را انتخاب کنند.

رزم حسینی با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال حدود ۵۰ درصد از صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه بوده است گفت: ۱۵ کشور همسایه ظرفیت خوبی برای کالاهای داخل کشور می باشند که افزایش صادرات به این کشورها امسال جزو برنامه های اولویت دار می باشد.

وی همچنین راه اندازی سامانه جامع تجارت را کار بسیار بزرگی دانست و افزود: این سامانه با ۲۳ سامانه الکترونیکی دیگر که در همین حوزه و مرتبط با فعالان اقتصادی هستند مرتبط می باشد.

هدف گذاری برای افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو تا پایان امسال

وزیر صمت با بیان اینکه سیاست ما در حوزه خودرو افزایش تولید است، ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری نیز بر همین موضوع است و پیش‌بینی کردیم که تا پایان سال به افزایش ۵۰ درصدی در حوزه خودرو برسیم.

رزم حسینی در خصوص سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز بیان کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در شورای پول و اعتبار برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی در سال جهش تولید پیش بینی و مصوب شده است.

استفاده از ظرفیت انعطاف پذیری برخی قوانین برای تسهیل در امر تولید

وی با تاکید بر اینکه وزارت صمت فرش قرمز برای بخش خصوصی پهن می کند، گفت: اگر جایی لازم باشد از ظرفیت انعطاف پذیری قوانین به نفع تولید نیز با رایزنی و مذاکره با مجلس شورای اسلامی و تفسیر قوانین استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 10737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha