هند در ۲۰۲۱ سریع‌ترین رشد اقتصادی را در بین کشورهای آسیایی خواهد داشت

شرکت خدمات مالی نامورای ژاپن رشد اقتصادی ۳۲.۴ درصدی را در سه ماه دوم سال آینده میلادی و رشد ۹.۹ درصدی را در کل ۲۰۲۱ برای هند پیش‌بینی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، شرکت خدمات مالی نامورای ژاپن اعلام کرد انتظار می‌رود اقتصاد هند در سال آینده میلادی ۹.۹ درصد رشد داشته باشد. هند در آستانه یک بهبود دوره‌ای قرار دارد و می‌تواند سریع‌ترین رشد اقتصادی را در بین کشورهای آسیایی به دست آورد.

 طبق گفته سونال وارما، اقتصاددان ارشد نامورا، به نظر نمی‌رسد خطر اوج  دوباره همه‌گیری ویروس کرونا رشد اقتصادی هند را در ۲۰۲۱ از مسیر خود خارج کند. پیش‌بینی می‌شود هند در ۲۰۲۱ از رشد ناخالص داخلی چین که ۹ درصد پیش بینی شده و همچنین از ۷.۵ درصد رشد ناخالص داخلی سنگاپور پیشی بگیرد.

این دورنمای مثبت نامورا پس از دوسال بدبینی این شرکت نسبت به رشد اقتصاد هند ارائه شده است.

سونال وارما در گزارش دورنمای شرکت نامورا از اقتصاد آسیا در ۲۰۲۱ نوشت:«ما پیش‌بینی می‌کنیم رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ هنوز هم در محدوده منفی و برابر با منفی ۱.۲ درصد باشد. این رقم در سه ماهه دوم تا ۳۲.۴ درصد افزایش می یابد و بعد در سه ماهه سوم تا ۱۰.۲ درصد و در سه ماهه چهارم تا ۴.۶ درصد پایین می‌آید. ما انتظار داریم متوسط رشد تولید ناخالص داخلی هند در ۲۰۲۱ برابر با ۹.۹ درصد باشد، در حالی که در ۲۰۲۰ برابر با منفی ۷.۱ درصد بود. این رقم در سال مالی ۲۰۲۲ معادل ۱۱.۹ درصد خواهد بود».

 در این گزارش آمده است رشد اقتصادی سریع هم چالش‌های خود را خواهد داشت. سرعت کمتر رشد اقتصادی در بخش‌های غیر رسمی نشان دهنده افزایش بیکاری و کاهش درآمد سرانه مردم و در نتیجه نابرابری بیشتر است.

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 10758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha