مردم آمریکا از عملکرد اقتصادی دونالد ترامپ ناراضی هستند

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که بیشتر مردم این کشور از عملکرد اقتصادی دونالد ترامپ ناراضی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نتایج نظرسنجی شبکه فاکس نیوز که روز جمعه منتشر شد حکایت از آن دارد که ۶۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نظراتی منفی درباره اقتصاد کشور داشتند و شرایط اقتصادی کشور را ضعیف اعلام کردند.

بر اساس این گزارش تنها یک سوم (۳۳ درصد) شرکت کنندگان در این نظرسنجی دیگاه مثبتی درباره اقتصاد کشورشان داشتند و اوضاع اقتصادی را مناسب توصیف کردند. 

با توجه به چنین آمار و ارقامی، رئیس جمهور آمریکا اکنون با دیدگاه‌های متناقضی درباره عملکرد کلی خود مواجه است. ۴۷ درصد از عملکرد وی راضی هستند و ۵۲ درصد رضایت چندانی ندارند. میزان رضایتمندی از عملکرد ترامپ هرگز به ۵۰ درصد نرسیده است و تنها در سه مورد میزان نارضایتی از وی کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

با گذشت چهار سال از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، انتظارات از میراث سیاسی وی تغییر کرده است. ۲۲ شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که تاریخ از ترامپ چگونه یاد خواهد کرد اعلام کردند ترامپ به عنوان یکی از بزرگترین روسای جمهور آمریکا در یادها زنده خواهد شد، اما ۴۲ درصد معتقد بودند از وی به عنوان یکی از بدترین روسای جمهور یاد خواهد شد.

در آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ، ۱۱ درصد پیش بینی می‌کردند این دوره یکی از بهترین دوره‌ها باشد و ۳۱ درصد معتقد بودند یکی از بدترین دوره‌ها خواهد بود.

در نظرسنجی سال ۲۰۱۶ حدود ۲۴ درصد جمهوریخواهان پیش بینی می‌کردند ترامپ یکی از بزرگترین روسای جمهور کشور خواهد بود. امروز شمار آن‌ها با افزایشی قابل توجه به ۴۴ درصد رسیده است و آن‌ها معتقدند تاریخ ترامپ را اینگونه قضاوت خواهد کرد.

حال آنکه، اکثر دموکرات‌ها (۶۹ درصد) معتقدند تاریخ از دونالد ترامپ به عنوان یکی از بدترین روسای جمهور یاد خواهد کرد. در نظرسنجی سال ۲۰۱۶ شمار این افراد به ۵۸ درصد می‌رسید.

شیوع ویروس کرونا و فقدان یک برنامه جامع برای مبارزه با آن و همچنین مبارزه با خسارت‌های اقتصادی آن موجب شده که محبوبیت ترامپ روز به روز کاهش یابد. هرچند رئیس جمهور آمریکا مدعی است که عمده نظرسنجی‌ها در آمریکا جعلی است.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
کد خبر: 11145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha