جوسازی حوزه فروش، گوشت را گران کرد/ نرخ هر کیلو دام سبک ۵۲ هزار تومان

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: عرضه گوشت با نرخ‌های بالا ناشی از فضا سازی و جوسازی حوزه فروش است و ارتباطی به تولیدکننده ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مصرف گوشت در بازار خبر داد و گفت: بنابر آمار سالیانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تن از این میزان در داخل و مابقی از طریق واردات تامین می شود که با توجه به گسترش ویروس کرونا، تقاضا برای خرید به میزان چشمگیری کاهش یافت.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین را ۳۸ هزار تا ۴۱ هزار تومان و دام سبک ۴۷ هزار تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد.

پوریان از انباشت و فراوانی دام در بازار خبر داد و گفت: عرضه گوشت با نرخ های بالا ناشی از فضاسازی و جوسازی حوزه فروش نهایی است و ارتباطی به تولیدکننده ندارد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام درباره آینده بازار گوشت بیان کرد: با عرضه بره های نو به بازار پیش بینی می شود که قیمت گوشت به نرخ منطقی خود برسد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه بخش اعظم دامداری ها سنتی است، نهاده با نرخ مصوب بدست دامدار نمی رسد که با این وجود تولیدکنندگان مجبورند چندبرابر قیمت از بازار آزاد خریداری کنند که تمامی این عوامل قیمت تمام شده تولید را افزایش می دهد.

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 12939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha