روحانی: اگر روزی انتخابات از نظر مردم بیفتد، به معنای پایان انقلاب است

رئیس جمهور از ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی به عنوان یکی از افتخارات مهم نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: تفسیر ۱۲ فروردین یعنی اینکه میزان رای ملت است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و در آستانه ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی طی سخنانی در جلسه هیات دولت، از جمهوریت، اسلامیت و ایران به عنوان سه پایه و رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی نام برد و افزود: این سه در کنار یکدیگر جمهوری اسلامی ایران را می سازند.

روحانی افزود: ۱۲ فروردین و حضور مردم در پای صندوق های رای ۴۷ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رای به نظام جمهوری اسلامی، نشان داد که اداره کشور ایران در اختیار مردم است و این مردم هستند که بالاترین مقام های کشور و مدیریت کشور را با رای خود برمی گزینند و انتخاب می کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه حرکت های انقلابی در کشور برای این بوده که مردم بتوانند انتخاب کنند و کسی به مردم رای و چیزی را تحمیل نکند، افزود: خدای نکرده اگر انتخاباتی داشته باشیم که مشارکت حداکثری در آن نباشد ضربه بسیار بزرگی به راه و روشی زده ایم که در۱۲ فروردین انتخاب کردیم.

روحانی از انتخابات به عنوان یکی از مسائل و موضوعات مهم پیش روی کشور نام برد و افزود: انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و تا مشارکت در انتخابات و صندوق رای هست، نظام جمهوری اسلامی با همین قدرت و شکوه خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر روزی انتخابات از نظر مردم بیفتد که ان‌شاءالله هیچوقت به چنین روزی نرسیم، به معنای پایان تمام حرکت ها و انقلاب ها در کشور است.

روحانی با بیان اینکه همه باید منافع ملی کشور را مد نظر قرار دهیم، راه حل مشکلات پیچیده در این کشور را فقط اصل ۵۹ قانون اساسی برشمرد و افزود: ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی که به آن افتخار می کنیم، یک همه پرسی و رفراندوم است.

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 12942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha