هشدارهای هواشناسی به کشاورزان/ کاهش ۵۳ درصدی بارش نسبت به سال قبل

مدیر پایش هواشناسی کشاورزی گفت:با توجه به کاهش بارش‌، کشاورزان غرب کشور کشت بهاره دیم را انجام ندهند یا طبق اصول کم‌بارشی سطح زیرکشت را پیاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی از استمرار بارش در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، شرق اصفهان، مازندران و فارس بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد داریم.

وی افزود: امروز بارش در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان از شدت بیشتری برخوردار است.

حقیقت با بیان اینکه دما کاهش یا افزایش قابل توجهی ندارد، گفت: بنابر نقشه های هواشناسی دما طی روزهای آتی روند عادی خود را دارد.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به کاهش بارش و خشکی هوا به کشاورزان توصیه می شود که مدیریت آب را انجام دهند.

وی ادامه داد: کشاورزان در استان های غربی کشت بهاره دیم را انجام ندهند یا طبق اصول کم بارشی سطح زیرکشت را پیاده کنند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش از ابتدای سال زراعی ۱۱۲.۲ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۹۱‌.۸ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۴۱.۵ درصدی نسبت به دوره نرمال و ۵۳.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

حقیقت در پایان با بیان اینکه خشکسالی در اکثر استان ها شدید است، تصریح کرد: بارش هیچ استانی نزدیک به نرمال نیست و در اکثر استان ها کاهش بارش داریم.

۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 13620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha