واشنگتن: بعید است به زودی توافقی در وین حاصل شود

مشاور امنیت ملی آمریکا حصول توافق در مورد برجام طی هفته‌های آینده در وین را بعید دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا حصول قریب الوقوع توافق در مذاکرات وین را بعید دانست.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: بعید است که طی هفته‌های آینده گفتگوهای وین در مورد ایران، توافقی در پی داشته باشد.

مذاکرات وین از هفته‌ها پیش بین ایران و گروه ۴+۱ از یک طرف و این گروه با آمریکا از طرف دیگر، برای احیای توافق هسته‌ای که به دلیل خروج آمریکا از آن و عدم اجرای تعهدات این کشور عملا کارایی اش را از دست داده، آغاز شده است.

طرف‌های شرکت کننده در این مذاکرات گرچه با دیدی خوش بینانه به روند مذاکرات نگاه می‌کنند و می‌گویند که پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما در همین تاکید دارند که برای رسیدن به یک توافق مطلوب راه زیادی در پیش است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: با مسکو موضوع دیدار بایدن و پوتین در یک کشور اروپایی را بررسی می‌کنیم؛ هنوز زمانی مشخص نشده است.

هفته‌ها پیش رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که آمادگی دارد با رئیس جمهور روسیه برای بررسی اختلافات و حل آن دیدار کند، اما پس از اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه شخصیت‌ها و نهادهای روسیه این موضوع به حاشیه رانده شد و تنش‌ها بین دو طرف بالا گرفت.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 14213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha