طارمی و عابدزاده در تیم منتخب فصل پرتغال!

دو ستاره فوتبال ایران توانستند در جمع ۱۱ مرد برتر لیگ پرتغال در فصل ۲۰۲۰-۲۱ حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، سایت goal point با بررسی تمامی نمرات بازیکنان لیگ پرتغال در تمامی مسابقات و محاسبه آن، ۳۳ بازیکن برتر لیگ این فصل پرتغال که با قهرمانی اسپورتینگ و نایب قهرمانی پورتو به پایان رسید را اعلام کرده است که امیر عابدزاده و مهدی طارمی علاوه بر حضور در جمع ۳۳ نفره، در پست‌های تخصصی خود به عنوان بهترین های لیگ پرتغال انتخاب شدند.

این سایت امیر عابدزاده را با لقب عنکبوت سیاه ایرانی معرفی کرده و نوشته است: بهترین دروازه‌بان این فصل متعلق به تیم‌های صدرنشین نیست. او تنها یک دیدار برابر پورتو غایب بود و در سه بازی نمره بالای ۸ را کسب کرده است. او با میانگین ۳.۲ سیو در هر بازی توانست ۷۳ درصد از توپ‌های وارد شده به دروازه‌اش را دفع کند.

امیر عابدزاده دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال ایران بالاتر از دو دروازه‌بان دیگر با میانگین نمره ۶.۰۷ به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل پرتغال انتخاب شده، وی میانگین ۳.۲ سیو در هر مسابقه را برای خود ثبت کرده است. جاردیم دروازه بان بوآویستا با میانگین نمره ۵.۹۱ و ولاچودیموس گلر بنفیکا با میانگین ۵.۹۰ در جایگاه های بعدی قرار دارند.

بهترین عملکرد امیر عابدزاده در لیگ این فصل پرتغال و دیدن آمار وی در نبرد با پورتو که این دروازه بان جوان توانست نمره ۸.۲ را کسب کند.

این سایت همچنین در خصوص بهترین مهاجم لیگ پرتغال نیز نوشته است:

 سفروویچ با ۲۲ گل دومین گلزن برتر لیگ شد اما مهدی طارمی بهترین مهاجم این فصل انتخاب شد.او به ۱۱ پاس گل خود(بیشترین پاس گل در لیگ این فصل پرتغال) ۱۶ گل نیز اضافه کرد و در ۴۸ درصد از گل‌های پورتو در زمان حضورش در زمین سهیم بود. این بازیکن ایرانی فراتر از یک مهاجم است ، مانند مدافع عقب ، در بین خط ها بازی می کند و به هم تیمی های خود در فاز دفاعی و هجومی خدمت می کند.

مجموع ۸۲ شوت‌ مهدی طارمی در این فصل، دایره‌های زرد گل‌های وی را نشان می‌دهند. شوت‌های آبی در چارچوب بوده اما وارد دروازه نشده اند و دایره‌های قرمز شوت‌های طارمی به بیرون از چارچوب رفته است.

در خط حمله نیز مهدی طارمی ستاره بوشهری تیم پورتو که این فصل برای پورتو ۱۶ گل داد و همچنین یازده پاس گل به نام خود ثبت کرد با میانگین نمره ۶.۶۷ به عنوان بهترین مهاجم لیگ پرتغال انتخاب شد. سفروویچ مهاجم تیم بنفیکا با میانگین ۶.۲۳ در رده دوم و پائولینهو ستاره اسپورتینگ با میانگین ۵.۹۴ در رده سوم این پست قرار دارد.

همچنین در مجموع پدرو گونزالوس وینگر تیم اسپورتینگ با میانگین ۶.۷۴ به عنوان بهترین بازیکن فصل پرتغال از نگاه سایت goal point انتخاب شد، اوتاویو وینگر تیم پورتو با میانگین ۶.۷۳ در رده دوم و مهدی طارمی با میانگین ۶.۶۷ در رده سوم بهترین بازیکنان فصل لیگ پرتغال قرار گرفت.

گفتنی است در بین یازده مرد منتخب تیم اسپورتینگ چهار نماینده، پورتو سه نماینده، بنفیکا دو نماینده و پورتیموننزه و ماریتیمو هر کدام یک نماینده دارند.

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: 15167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha