ایلام، بیشترین و قم، کم‌ ترین تورم نقطه‌ ای را تجربه کردند /تورم روستاها بیش از شهرها افزایش یافت!

در اردیبهشت ١٤٠٠ تورم ماهانه برای خانوارهای کشور برابر با ٠.٧ درصد بود که برای خانوارهای شهری و روستایی نیز به همین میزان ثبت شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادآنلاین، در این ماه بیشترین تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان هرمزگان با ٣.٩ درصد و کمترین تورم ماهانه مربوط به استان کرمانشاه با ٠.١ درصد بود.

همچنین در اردیبهشت بیشترین تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان با ٣.٤ درصد افزایش و کمترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی با ٠.١ درصد است.

در این ماه بیشترین  تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان هرمزگان با ٥.٠ درصد و کمترین تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ٠.٢ درصد می‌باشد. 

همچنین تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه برای خانوارهای کل کشور، ۴۶.۰درصد، خانوارهای شهری ،۴۶.۱ درصد و خانوارهای روستایی، ۵۱درصد بوده است.

 بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٥٥.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤١.٦ درصد) است.

بیشترین تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان (٥٥.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤١.٥ درصد) و بیشترین  تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان ایلام (٥٩.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٠ درصد) است.

۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 15299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha