هجوم مسافران تهرانی به پایانه‌های مسافربری / جریمه تردد کمتر از کرایه خطی‌ها!

تعطیلات ۴ روزه باعث هجوم مسافران به پایانه‌های مسافربری شد. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که ستاد کرونا اعلام کرده است که جریمه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای خروج خودروهای سواری از شهرها خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، از عصر دیروز تاکنون سیل مسافران تهرانی به سمت پایانه‌های مسافربری سرازیر شده است.

گزارش میدانی تجارت‌نیوز حاکی از آن است که نه تنها تمام ظرفیت اتوبوس‌های بین‌شهری پر شده است که مسافرانی تقاضای نشستن در صندلی شاگرد و بوفه اتوبوس را دارند!

افزایش تقاضا برای مسافرت، کرایه تاکسی‌های بین‌شهری را دو تا سه برابر کرده است.
ّبه عنوان مثال کرایه تاکسی برای سفر به قم نفری ۶۵ هزار تومان است اما حالا مبلغ کرایه به ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار تومان رسیده و رانندگان هر ۴ صندلی خودروی خود را مسافر سوار می‌کنند.

کرایه سفر به اصفهان هم که تا پیش از این نفری ۲۳۰ هزار تومان بود به‌ ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان اما، مسافرانی هستند که با شنیدن نرخ کرایه‌ها ترجیح می‌دهند به پارکینگ خودروهای سواری پایانه‌ها برگشته و با اتومبیل شخصی به مسافرت بروند.

البته منطق آنها هم منطق بی‌راهی به نظر نمی‌رسد. جریمه نیم تا یک میلیون تومانی نسبت به پرداخت کرایه‌های فعلی صرفه اقتصادی دارد!

هجوم تقاضا برای سفر در تعطیلات خراد در شرایطی است که همچنان ایران در حال ثبت رکوردهای جدید قربانیان کرونا است و واکسیناسیون با سرعت بسیار کندی پیش می‌رود و البته نگرانی برای تامین دوز دوم واکسن همان جمعیت اندک واکسینه شده وجود دارد.

۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 15533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha