دلایل ریزش قیمت رمز ارزها مشخص شد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در یک تا دو هفته گذشته به دلیل این که در برخی از کشورها محدویت‌هایی برای استخراج و ماینینگ رمز ارزها به ویژه بیت کوین اعمال شد، شاهد سقوط قیمت در این ارزها بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سپهر محمدی کارشناس رمز ارزها و فناوری بلاکچین در رابطه با ریزش قیمتی در رمز ارزها اظهار کرد: در یک تا دو هفته گذشته به دلیل این که در برخی از کشورها به ویژه چین محدویت‌هایی برای استخراج و ماینینگ رمز ارزها به ویژه بیت کوین اعمال شد، شاهد سقوط قیمت بیت کوین بوده ایم و این ریزش‌ها سبب کاهش مبادلات روزانه رمز ارزها نسبت به یک ماه گذشته شده است.

او در ادامه بیان کرد: در سه هفته گذشته در بازار رمز ارزها، بیت کوین چیزی حدود ۳۳ تا ۳۵ درصد سقوط داشته است.

با توجه به این ریزش‌ها از کارشناس بازار سرمایه در رابطه با حرکت نقدینگی به سمت بورس سوال پرسیده ایم.

علیرضا تاجبر کارشناس بازار سرمایه در رابطه با این پرسش که آیا ریزش رمز ارزها سبب حرکت سرمایه‌ها به بورس شده است؟ اظهار کرد: رمز ارزها اتفاق خوبی برای اقتصاد کشور نبوده است، زیرا منجر به خروج ارز از کشور می‌شود و عموما افرادی به سراغ رمز ارزها رفته اند که در بورس زیان سنگینی کرده اند، عمده این افراد مردد هستند که به بازار سرمایه بازگردند و متاسفانه این افراد از رمز ارزها زیان بزرگی دیده اند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: متاسفانه افرادی با دیدگاه سرمایه گذاری به دولت اعتماد کرده و وارد بور. در این بازار نیز زیان دیده اند.

تاجبر در ادامه بیان کرد: این نکته را باید گفت؛ که اگر بورس بتواند اعتماد سهامداران را مجدد به خود جلب کند، یقینا خیلی از افراد دیگر سراغ ریسک‌های این چنینی (رمز ارزها) نخواهند رفت و دوباره به بورس باز خواهند گشت.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: بعضا در رمز ارزها شاهد ریزش‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی در روز بوده ایم. در رابطه با رمز ارزها دو نکته قابل تامل وجود دارد، یکی خروج پول از بازار سرمایه و دیگری خروج پول از کشور است. بهترین اقدام هدایت این سرمایه‌ها به سمت بورس است که با اعتماد سازی و بهبود اوضاع و با توجه به شرایط ریزش‌های رمز ارزها می‌توان این حرکت سرمایه به سوی بورس رقم بخورد.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 15731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha