ناگفته‌های دیدار ایران و بحرین/ از قطعی بلندگوها با گل سردار تا رفتار بحرینی‌ها پس از پایان بازی

تیم ملی به لحاظ روانی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و خوشبختانه خبری هم از کارشکنی بحرینی‌ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کسب یک پیروزی ارزشمند و تاریخی در داخل خاک بحرین امید را به فوتبال ایران بازگرداند و حالا مقتدرتر از همیشه مهیای تقابل با کامبوج و عراق می‌شویم. تیم ملی به لحاظ روانی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و خوشبختانه خبری هم از کارشکنی بحرینی‌ها نیست. در چنین شرایطی می‌رویم تا با کسب دو پیروزی ارزشمند در مسابقات آینده حضورمان در مرحله دوم پیکارهای انتخابی جام جهانی را قطعی کنیم. اتفاقی که بدون هیچ شک و تردیدی، فوتبال ایران استحقاق آن را دارد و امیدواریم با تلاش همه ارکان این تیم محقق شود.

تماس شبانه

با توجه به مصدومیت وحید امیری، دقایقی پس از پایان مسابقه با بحرین از اردوی تیم ملی با تهران تماس گرفته شد تا زمینه برای حضور ملی‌پوشان جدید در منامه فراهم شود. اسکوچیچ تأکید داشت چهره‌های مورد نظر او باید در اولین فرصت بتوانند خودشان را به سایر ملی‌پوشان برسانند.

بزن و بکوب از اتوبوس تا هتل

از شادی و خوشحالی ملی‌پوشان کشورمان پس از پیروزی مقابل بحرین هرچه بگوییم کم است. مردان پرامید ایران که کار بزرگی در خانه حریف انجام داده بودند، پس از پایان بازی از داخل اتوبوس مشغول هیاهو و بزن و بکوب بودند و این روند را تا زمان رسیدن به هتل محل اقامت خود ادامه دادند.

امیری بماند

بامداد سه‌شنبه شایع شده بود که وحید امیری با توجه به مصدومیت احتمالاً مسافر ایران خواهد شد تا روند درمانی خود را در تهران دنبال کند، ولی ظاهراً سرمربی تیم ملی پس از مشاوره با کادر پزشکی تصمیم گرفت تا این بازیکن را در بحرین نگه دارد و او را زودتر از موعد به کشور باز نگرداند.

خاموش کردن بلندگوها

اگرچه مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار شد، ولی مقامات بحرینی شعارهای حماسی در جهت حمایت از تیم ملی کشورشان را ضبط کرده و گاهی اوقات هنگام برگزاری بازی از طریق بلندگوهای ورزشگاه پخش می‌کردند. البته پس از اینکه سردار آزمون گل دوم ایران را به ثمر رساند، پخش این شعارها متوقف شد و مقامات میزبان فهمیدند دیگر شانسی برای پیروزی در این مسابقه ندارند و بهتر است آلودگی صوتی ایجاد نکنند.

ملی‌پوشان جدید در قرنطینه

با نظر اسکوچیچ، عارف غلامی و میلاد سرلک به جمع ملی‌پوشان فراخوانده شدند و فدراسیون مامور شد آن‌ها را در اولین زمان ممکن به بحرین برساند. این مسئله از نظر کنفدراسیون مشکلی نداشت، ولی عوامل برگزاری مسابقات به کاروان ایران اعلام کردند طبق قانون، بازیکنان جدید باید در فرودگاه منامه تست کرونا بدهند و تا زمان مشخص شدن جواب در قرنطینه باشند. البته قرنطینه این دو بازیکن داخل همان هتل محل اقامت تیم ملی است، ولی تا زمان مشخص نشدن جواب آزمایش، حق خروج از آن را ندارند.

آرامش بحرینی‌ها

برخلاف تصورات اولیه، بحرینی‌ها پس از خاتمه مسابقه برای تیم ملی دردسر ایجاد نکردند و خبری از کارشکنی نشد. آن‌ها کاروان تیم ملی را با احترام تا اتوبوس خود مشایعت کردند و داخل هتل هم مشکل ایجاد نشد. روندی که امیدواریم تا پایان مسابقات به همین شکل باقی بماند.

بلندگوی ایران

یکی از نکات بسیار جالب توجه هنگام برگزاری مسابقه، فریادهای مرتضی پورعلی گنجی از روی سکوها بود. این مدافع که در ترکیب ثابت قرار نداشت و عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد، طی دقایق سکونشینی آنچنان برای افزایش انگیزه سایر ملی‌پوشان در داخل میدان از روی سکوها داد و فریاد می‌کرد که پس از پایان بازی، بعضی از بازیکنان به شوخی لقب "بلندگو "را به او داده بودند.

پاداش ویژه

بازیکنان تیم ملی به دلیل غلبه بر بحرین پاداش ویژه گرفتند. البته جدا از بحث مالی، یک جایزه لذتبخش دیگر نیز برایشان در نظر گرفته شد و طبق اعلام کادر فنی، همه نفرات از صبح تا ظهر امروز توانستند از لذت ماساژ داده شدن توسط ماساژورهای تیم‌ملی بهره‌مند شوند.

عامل اتحاد

مربیان تیم ملی پس از پایان مسابقه مدعی بودند همدلی و رفاقت یکی از عوامل اصلی پیروزی ایران بوده است. آن‌ها با اشاره به خوشحالی وصف نشدنی بازیکنان ذخیره هنگام گلزنی نفرات داخل میدان اعتقاد داشتند همین مسئله و یکدلی ایجاد شده میان بازیکنان عامل اصلی اتحاد در تیم ملی است.

اعتراف مفسر تلویزیونی

مفسر شبکه اول ورزشی بحرین پس از پایان مسابقه با اشاره به قدرتمندی ایران، گفت: باید قبول کنیم ایرانی‌ها بسیار بهتر از ما بودند. برای پی بردن به قدرت آن‌ها فقط کافیست نگاهی به تیم‌هایی که لژیونرهای ایرانی در آن توپ می‌زنند، داشته باشیم.

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
کد خبر: 15785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha