بازگشت قیمت بیت کوین به سطوح بالا؛ چه زمانی روند بازمی‌گردد؟/جهش آلت کوین‌ها هم‌پای بیت کوین/بازار صعودی است یا یک تله گاوی؟

پس از انتشار اخبار مثبت در ارتباط با پذیرش بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال توانست تا ۳۷,۰۰۰ دلار اوج بگیرد. این در حالی است که معامله‌گران هنوز نگران کاهش دوباره قیمت بیت کوین هستند.علیرغم الگوی نزولی، تحلیل‌گران به واگرایی صعودی شاخص قدرت نسبی (RSI) هم اشاره کردند. این اتفاق را می‌توان یک نقطه عطف در روند کوتاه‌مدت بیت کوین و صعودی‌شدن آن به حساب آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین دیروز موفق شد تا با ثبت جهشی ۲۰ درصدی از ۳۷,۵۰۰ دلار عبور کند.

در طول هفته‌های گذشته، تحلیل‌گران بر سر این موضوع بحث می‌کنند که آیا بیت کوین وارد یک روند نزولی بلندمدت شده است یا نه. در این میان، تیترهای مثبت در مورد پذیرش بیشتر بیت کوین، نظیر آنچه در السالوادور دیدیم، امیدها را به بازگشت روند و صعودی‌شدن اوضاع زنده می‌کند. این در حالی است که برخی اخبار منفی در هم میان هستند؛ دستور چین مبنی بر مسدودسازی نتایج جستجوها در مورد صرافی‌ها چین را می‌توان از جمله این اخبار منفی در نظر گرفت.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که جهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین از نیمه شب روز سه‌شنبه آغاز شده است. قیمت بیت کوین در این جهش توانست تا اوج ۳۷,۴۵۰ دلاری صعود کند.

نمودار قیمت بیت کوین

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالاهای بلومبرگ، همانند بسیاری از تحلیل‌گران نسبت به نوسانات بیت کوین در دو روز گذشته خوشبین بوده است. او معتقد است که احتمال صعود تا ۴۰,۰۰۰ دلار، محتمل‌تر از سقوط تا ۲۰,۰۰۰ دلار است. این در حالی است که برخی از معامله‌گران نظیر رکت کپیتال (Rekt Capital)، معتقدند که قیمت بیت کوین باید کندل هفتگی خود را در بالای ۳۲,۰۰۰ ببندد، در غیر این صورت با تداوم روند نزولی روبه‌رو خواهیم بود.

تلفیق اخبار مثبت و محدودیت‌های دولت چین، این سؤال را مطرح می‌کند که نوسانات اخیر باعث صعودی‌شدن بازار شده است یا تنها یک تله گاوی است.

نمودار قیمت بیت کوین

بر اساس گفته‌های دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، شکل‌گیری الگوی سر و شانه در نمودار، یک نشانه نزولی در بازار است.

نمودار قیمت بیت کوین

علیرغم الگوی نزولی، تحلیل‌گران به واگرایی صعودی شاخص قدرت نسبی (RSI) هم اشاره کردند. این اتفاق را می‌توان یک نقطه عطف در روند کوتاه‌مدت بیت کوین و صعودی‌شدن آن به حساب آورد.

الی لرست (Elie Le Rest)، از مدیران ارشد شرکت اگزوآلفا (ExoAlpha)، در این خصوص می‌گوید:

سناریوی ذخیره ارزش بودن بیت کوین قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

او معتقد است که بیت کوین باید سلطه خود بر بازار را بیشتر کند تا بتواند روند صعودی فعلی را تداوم ببخشد.

او با اشاره به اقدام اخیر السالوادور مبنی بر به‌ رسمیت شناختن بیت کوین به‌عنوان یک پول رسمی و ابزار مبادلات قانونی، گفت:

این موضوع یک قدم بلند برای پذیرش بیت کوین بود.

به‌گفته لرست، او انتظار دارد که در ماه‌ها و سال‌های آینده کشورهای بیشتری پا جای پای السالوادور بگذارند.

لرست در ادامه خاطر نشان کرد که قیمت بیت کوین در روزهای گذشته در محدوده ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار در نوسان بوده است. به عقیده او، شکستن مقاومت ۴۰,۰۰۰ دلار، می‌تواند روند صعودی بیت کوین را بار دیگر آغاز کند. او در این باره گفت:

معامله‌گران همچنان نسبت به جهت روند قیمت بیت کوین در آینده بلاتکلیف هستند؛ از همین رو اهرم‌ها بعد حجم لیکوییدهای شدید ماه مه نسبتاً پایین هستند. شکسته‌شدن ۴۰,۰۰۰ دلار می‌تواند اعتماد معامله‌گران را بهبود ببخشد تا بار دیگر از اهرم در معاملات خود استفاده کنند تا شاهد اوج‌های تازه در بازار باشیم.

لرست با اشاره به حجم بالای خروج سرمایه‌های از بازارهای اتریوم در روز سه‌شنبه، عنوان می‌کند که روند صعودی قیمت اتریوم به اتمام نرسیده است. او در ادامه خاطرنشان کرد که رقبای دیگر اتریوم نظیر بایننس اسمارت چین، سولانا و اولنچ تلاش زیادی برای تصاحب سهم عمده‌ای از بازار دیفای کرده‌اند.

جهش آلت کوین‌ها هم‌پای بیت کوین

جهش قیمت بیت کوین به ۳۷,۵۰۰ دلار باعث رشد بسیاری از آلت کوین‌ها هم شد. اتر با ۱۴ درصد صعود از ۲,۳۰۰ دلار به ۲,۶۳۰ دلار رسید. دلفی دیجیتال عنوان می‌کند که قیمت اتریوم با کاهش عرضه دردسترس اتر بیشتر شد. شایان ذکر است که ۲۳ درصد از عرضه اتریوم در حال حاضر در قراردادهای هوشمند قفل شده است.

در این مدت کوساما با ۲۳ رشد تا ۴۸۶ دلار رشد کرد. این رشد قیمت پس از آغاز مزایده پاراچین‌های کوساما رخ داد. کرو (CRV) هم با ۱۸ درصد رشد به ۲.۵ دلار رسید.

بازگشت قیمت بیت کوین به سطوح بالا؛ چه زمانی روند بازمی‌گردد؟

در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال در محدوده ۱.۶ تریلیون دلار قرار دارد و بیت کوین سهمی ۴۳ درصدی از بازار دارد.

۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
کد خبر: 15823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha