حاشیه‌های نمایشگاه بورس / چرا از نمایشگاه استقبال نشد؟

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد که با انتقادهای زیادی از سوی کارشناسان و فعالان بازار سرمایه درباره نحوه برگزاری و عدم حضور شرکت‌های بورسی و سازمان بورس مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هر ساله با حضور شرکت‌های معتبر فعال داخلی و خارجی در حوزه بورس برگزار می‌شود و امسال سیزدهمین دوره آن در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران انجام شد. این نمایشگاه بزرگترین رویداد سالیانه در بازار سرمایه است.

این نمایشگاه، در جهت افزایش ارتباط و آگاهی مردم از بازار مالی و خدمات آن، بالا بردن سواد مالی، ارائه توانمندی‌های داخلی در هر سه حوزه بورس، بانک و بیمه از طریق آموزش و فرهنگسازی هر سال برگزار می‌شود.

امسال هم سیزدهمین دوره این نمایشگاه از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد که با انتقادهای زیادی از سوی کارشناسان و فعالان بازار سرمایه درباره نحوه برگزاری و عدم حضور شرکت‌های بورسی و سازمان بورس مواجه شد و به قول فعالان بازار سرمایه شرکت‌های بورسی به دلیل وضعیت نابسامان بازار این نمایشگاه را تحریم کرده‌اند.

حسین مرید سادات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با حضور در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه درباره نحوه برگزاری این نمایشگاه گفت: امسال باید اسم بورس را از این نمایشگاه حذف می‌کردند چون هیچ کدام از نهادهای بورسی و شرکت‌های فعال بازار سرمایه در این رویداد شرکت نکرده بودند و فقط تعداد محدودی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو و بانک ملت در این نمایشگاه حضور یافته بودند.

وی در این باره افزود: این نمایشگاه به عنوان یک رویداد سالیانه در میان اعضای بازار سرمایه بر هم‌افزایی فعالین و بازار کمک می‌کند اما امسال بر خلاف سال‌های گذشته بی‌رمقی در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

مرید سادات گفت: نکته قابل توجه در این نمایشگاه این بود که از خبرگزاری‌های فعال در حوزه بورس هم فقط دنیای اقتصاد غرفه‌ای داشت و دیگر هیچ نماینده‌ای از خبرگزاری‌های دیگر به چشم نمی‌خورد.

این کارشناس بازار با اظهار تاسف درباره حضور شرکت‌های استارتاپی بی‌مجوز در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: در حوزه ارزهای دیجیتال استارتاپ‌هایی که مجوزی ندارند و فعالبت‌ آنها هنوز از طرف نهادهای قانونی تایید نشده است در این نمایشگاه غرفه داشتند و خود سازمان بورس به عنوان متولی بازار سرمایه حتی در این نمایشگاه وارد نشده بود.

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 15868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha