پس لرزه کاندیداتوری  دختر شهید سلیمانی در انتخابات شورای شهر

برخی خبرها حکایت از صحبت قالیباف با دختر سردار سلیمانی برای عدم حضور در انتخابات روایت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اعتمادآنلاین، توییت رضا سیفی و واکنش عباس عبدی را می‌خوانید.

ش

ناراحتی خانواده سردار سلیمانی از کاندیداتوری دخترش در انتخابات

آرمان : دلسوزان و نزدیک‌ترین‌هایش گفتند «نه»؛ اما او وارد عرصه انتخابات شورای شهر تهران شد تا در لیست اصولگرایان قرار بگیرد و در صورت موفقیت به بهشت برود.

ناراحتی خانواده سردار سلیمانی از کاندیداتوری دخترش در انتخابات

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۶ فرزند داشت که یکی از آنها فوت کرد و اکنون ۵ فرزند در قید حیات هستند که نرجس بزرگترین آنهاست.

نرجس هم مانند هر ایرانی اجازه حضور در انتخابات دارد و نمی‌توان به سبب فرزند شهید سلیمانی بودن، او را از این کار منع کرد؛ اما آنانی که با روحیات سردار سلیمانی آشنا بوده‌اند کاندیدا شدن نرجس در انتخابات شورای شهر را به نقد کشیده‌اند.

مخالفت خانواده با تصمیم نرجس

شاید با بازخوانی آنچه از سردار سلیمانی باقی مانده بتوان به دلیل این مخالفت‌ها پی برد. فاطمه و سهراب سلیمانی یعنی فرزند و برادر شهید سلیمانی انتقادات صریحی به نرجس کردند. فاطمه سلیمانی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «صفحه‌ام رنگ خون است، خون مظلوم شهید. بابا جانم ما شرمنده شماییم. شما همیشه به ما یاد دادید که هیچ‌وقت دنبال صندلی نباشیم، چون صندلی خودت میدان جنگ بود. تمام عمرم سعی کردم حتی از اسمم هم استفاده نکنم؛ چون صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته می‌شد که اگر حتی از اسم استفاده کردید ما را نمی‌بخشید. هرکس در این راه وارد شود، نه فقط شرمنده شما بلکه به گفته خودتان شرمنده و مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»‌

در واکنش به پست  فاطمه سلیمانی، عباس صالحی وزیر ارشاد نوشت: «چقدر از این پست دلشادم. بگذارید یک سرباز برای این ملت بماند.»

سهراب سلیمانی نیز در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «برادر شهید و غریب از روح بلند و مطهرت عذر می‌خواهم؛ تلاش کردم اما موفق نشدم. عزیز برادر، این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می‌پنداشتند ولی غافل از اینکه که شما با خدا معامله کردی و عزیز مردمت شدی. ان‌شاءا... خداوند حافظ آبرویت خواهد بود».

نرجس نمان و کنار برو

به غیر از خانواده شهید سلیمانی برخی چهره‌های اصولگرا هم از اقدام نرجس ناراضی شدند؛ مانند مهدی نصیری فعال سیاسی اصولگرا که نوشت: «‌گویا خانم نرجس سلیمانی در لیستی برای انتخابات شورای شهر تهران قرار داده شده. به نظرم حضور در چنین انتخاباتی با چنین مهندسی غیرملی و البته غیرشرعی، برای فرزند شهید سلیمانی اگر قرار است چهره‌ای ملی و فراجناحی بماند، زیبنده نیست.»

یا پرویز امینی، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در یادداشتی در صفحه اینستاگرامش، خطاب به نرجس سلیمانی نوشت: «‌این جریانی که شما را در فهرست خود در انتخابات شوراها قرار داده است، از نظر فهم صحنه سیاست، تعطیل بود و با جاگذاری شما در فهرست انتخاباتی خود، معلوم شد در چیزهای دیگر از جمله فهمیدن جایگاه و ارزش سرمایه‌های ملی و انقلابی بی‌جایگزین مثل شهید سلیمانی نیز تعطیل است. سرکار خانم سلیمانی، نگاه این جریان به شما یک نگاه ابزاری و برای عبور دادن خرِ خود، از پلِ سیاست است. اینها نمی‌فهمند یا نمی‌خواهند بفهمند که کسبِ همه جایگاه‌های قدرت در ایران، چه برسد به سطح نازل شوراها، در برابر تأثیری که حقیقت شهید سلیمانی در جان‌های ملت ما دارد، پشیزی ارزش ندارد. امروز شهید سلیمانی در این شوره‌زار بداندیشی و بدکرداری نسبت به میراث انقلاب در نظر و عمل و اداره کشور، شاهراه شناخت بسیاری از دختران و پسران نوجوان و جوان از مکتب خمینی و حجت علاقه و پیروی آنان از خامنه‌ای است. خانم نرجس سلیمانی، شهید سلیمانی خود این عرصه را خوب می‌شناخت و از آن گریزان بود. او خود را نامزد گلوله‌ها می‌خواست نه رای‌ها! این عرصه، عرصه حضور شما نیست. تو را به خدا این صحنه را ترک کنید.»

همچنین مهدی عرفاتی، مدیرمسئول روزنامه جام‌جم در توئیتی نوشت: «نامزد شدن خانم نرجس سلیمانی در انتخابات حق بدیهی و طبیعی اوست، اما برای دختر حاج قاسم نه! با مشی و مرام سردار نمی‌خواند. حاج قاسم عزیز خیلی از همین حقوق بدیهی را بر خود حرام کرد و به‌خاطر همین مراقبه‌ها محبوب قلوب مردم شد. ان‌شاءا... خانم سلیمانی منصرف شوند.» علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران اصولگرا هم در توئیت دیگری نوشت: «خواهر بزرگوارم سرکار خانم نرجس سلیمانی از حضرتعالی درخواست می‌کنم هر چه سریع‌تر خبر انصراف خود از کاندیداتوری در شورای شهر را به اطلاع مردم شریف ایران برسانید.»

زینب در مدار مخالف نرجس

ظاهرا فرزندان دیگر سردار قاسم سلیمانی برخلاف خواهر تمایلی به حضور در انتخابات ندارند و ترجیح می‌دهند نام پدر برایشان نردبان پیشرفت نشود؛ مانند زینب که بیش از سایر خواهران و برادرانش فعال است. زمانی که شایعه حضور او در ستاد رئیسی منتشر شد، گفت: «مسئولیت من در ستاد آقای رئیسی کذب محض است و همانطور که قبلا گفته‌ام خانواده سردار سلیمانی از انتخابات از هیچ‌کاندیدایی حمایت نخواهد کرد. از طرفداران کاندیداهای محترم تقاضا داریم از نام سردار شهید و خانواده ایشان سوءاستفاده نکرده و تقوا را رعایت نمایند.» برای زینب که اینگونه سوءاستفاده از نام پدر را محکوم می‌کند، رای‌آوری احتمالی خواهر به‌واسطه نام سردارسلیمانی آسان نیست.

در گفت‌وگوهای متعددی که از نزدیکان سردار قاسم سلیمانی منتشر شده، همه آنها به فرزندانشان برای خودداری از طرح نام پدر برای رسیدن به هدف تاکید کرده بودند. مانند سهراب سلیمانی که چندی پیش و قبل از ثبت‌نام نرجس برای انتخابات گفته بود: «فرزندان برادرم هرگز نه‌خودشان تمایل به استفاده از نام و عنوان پدر در کار روزمره داشتند و نه حاج قاسم این اجازه را می‌داد، چرا که برادرم معتقد بود با تلاش و درگیر شدن با مشکلات می‌توانند مشکلات‌شان را برطرف کنند و شاید تا این لحظه کسی ندیده یا نشنیده که فرزندان ایشان از نام و موقعیت پدر استفاده‌ای داشته باشند».

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 15873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha