زیر و بم ارز دیجیتال شیبا

سؤالات و ابهامات زیادی درباره ارز دیجیتال شیبا وجود دارد مانند رمز ارز شیبا چیست؟ قیمت ارز شیبا چقدر است؟ راه خرید ارز شیبا چگونه است؟ و سؤالاتی از این دست که در این مبحث به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار، با داغ شدن بازار دوج کوین که در ابتدا یک شوخی به نظر می‌رسید، اما با استقبال خوبی همراه شد و توکن‌هایی بعد از آن بوجود آمدند که شیبا اینو یکی از آن‌هاست. اکنون ارز دیجیتال ShibaInu و رمز ارز SHIB مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است و کاربران آن را با نام شیبا می‌شناسند. سؤالات و ابهامات زیادی درباره ارز دیجیتال شیبا وجود دارد مانند رمز ارز شیبا چیست؟ قیمت ارز شیبا چقدر است؟ راه خرید ارز شیبا چگونه است؟ و سؤالاتی از این دست که در این مبحث به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

ShibaInu که با نام شیبا توکن نیز شناخته می‌شود، یک ارز رمزپایه غیرمتمرکز است که در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط شخصی ناشناس معروف به «ریوشی» ایجاد شد. ارز دیجیتال شیبا یک رمز ERC ۲۰ در بلاک چین اتریوم است و براساس دوج کوین ساخته شده است و خود را قاتل Dogecoin معرفی می‌کند.

نام شیبا نام یک سگ از نژاد ژاپنی است که در ابتدا به نماد دوج کوین معروف بود و با معروف شدن دوج کوین، ارز شیبا هم بین کاربران رواج پیدا کرد و این نماد برای ارز شیبا هم شناخته شد. عده‌ای معتقدند چون این ارز نوعی شوخی است سرمایه‌گذاری و خرید آن هوشمندانه نیست اما لازم است بدانید که دوج کوین نیز با قیمت پایینی که داشت بعد از مدتی سودهای زیادی برای سرمایه‌گذاران آن به همراه داشت. به طور کلی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیازمند بینش و آگاهی در مورد ریسک‌ها و فرصت‌ها است و بستگی به سیاست شما در سرمایه‌گذاری دارد.

خرید ارز دیجیتال شیبا چگونه است؟

برای خرید این ارز دیجیتال کافی است ۵ مرحله را پشت سر بگذارید که به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

ساخت کیف پول مناسب: در حال حاضر کیف پول‌های نرم‌افزاری که از شیبا پشتیبانی می‌کنند می‌توان به تراست والت (Trust Wallet) و کوین بیس اشاره نمود.

خرید اتریوم: همان‌طور که اشاره شد ارز دیجیتال شیبا بر بستر اتریوم است پس به اتریوم نیاز دارید.

در این مرحله باید در یکی از صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال شیبا پشتیبانی می‌کند، افتتاح حساب کنید. از جمله صرافی‌هایی که شیبا را پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به صرافی (Binance بایننس غیر متمرکز)، Uniswap، صرافی پولونیکس، صرافی هات بیت اشاره کرد.

خرید کنید: در این مرحله باید با پرداخت اتریوم، شیبا رو خریداری کنید.

در مرحله آخر هم می‌توانید خریدهای خود را در کیف پول ذخیره کنید و هم می‌توانید خرید و فروش انجام دهید.

قیمت شیبا اینو

در آغاز ورود شیبا به بازار، یعنی در آگوست سال ۲۰۲۰، با قیمت ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱ دلار معامله می‌شد و در ماه‌های اول عرضه آن‌چنان استقبالی از آن به عمل نیامد و تا آوریل سال ۲۰۲۱ تقریباً خنثی بود، اما با داغ شدن بازار ارز دیجیتال و بیت کوین، شیبا هم وارد معاملات صعودی شد و توانست در ماه می به بالاترین قیمت خود یعنی ۰/۰۰۰۰۳ دلار برسد. پس از آن قیمت شیبا در مدت ۲ هفته، نزدیک به ۷۶ درصد کاهش پیدا کرد و به حدود ۰/۰۰۰۰۰۹ دلار رسید.

ازآنجایی‌که سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری راجع به معاملات ارزهای دیجیتال ریسکی است، اطلاع به روز و لحظه‌ای از قیمت‌ها یکی از نیازهای سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

نکته قابل توجه در مورد رمز ارز شیبا، قیمت پایین هر واحد و تعداد بالا توکن‌های در گردش است، شمار این توکن‌هایی که داخل شبکه در گردش هستند حدوداً ۳۹۵ تریلیون است و در نهایت یک کوادریلیون (۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) عدد از این توکن در شبکه عرضه خواهد شد.

بهترین استراتژی معاملاتی ارز شیبا چیست؟

لازم به ذکر است که انتخاب استراتژی معاملاتی برای هر تریدر یک مسئله کاملاً شخصی است و باید با توجه ویژگی‌های شخصی نسبت به این مسئله تصمیم‌گیری شود؛ اما با توجه به پیدا و پنهان ارز شیبا اصلی‌ترین پیشنهاد در خصوص معامله این ارز دیجیتال، عدم خریداری به دید طولانی‌مدت است. سعی کنید در معاملات ارز shibainu دیدگاه‌های کوتاه‌مدت را در دستور کار قرار دهید و با کسب سودهای مشخص اقدام به فروش آن کنید.

آیا استخراج شیبا ممکن است؟

توکن‌های زیادی بر بستر اتریوم هستند که نمی‌توان به‌طور مستقیم آن‌ها را استخراج کرد، پس راه‌حل استخراج این توکن‌ها چیست؟ آیا به این مفهوم است که نمی‌توان شیبا را بدون خرید مستقیم به دست آورد؟

شما می‌توانید اول اتریوم را استخراج و سپس آن را تبدیل به شیبا یا توکن مبتنی بر استاندارد ERC۲۰ کنید. البته باید بدانید که حتماً لازم نیست اتریوم را استخراج کنید و هر کوینی که مبتنی بر سیستم PoW باشد را می‌توان استخراج کرد، از آنجایی که ارز دیجیتال شیبا بسیار شبیه به دوج کوین است و استخراج دوج کوین آسان‌تر است، می‌توانید ابتدا دوج کوین را استخراج و سپس آن را تبدیل به شیبا کنید.

نتیجه‌گیری

باید به این نکته توجه کرد که عدم انتشار وایت پیپر، تردیدها در مورد ارز دیجیتال شیبا را افزایش می‌دهد و همین امر موجب ابهامات زیادی در ذهن کاربران می‌شود.  در حالت کلی باید به این مسئله توجه داشته باشید که نوسانات قیمتی شدید به عنوان یک روند در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. سعی کنید روندها و اخبار را در این بازار به خوبی مورد رصد قرار دهید؛ سعی کنید ابزارهای تحلیلی خود را در این بازار تقویت کنید.

به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید البته در صورتی که نیاز به اصلاح دارد با دقت عمل این کار را انجام دهید. ترکیب دانش و صبر می‌تواند شما را به سودهای خوبی در بازارهای مالی و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال برساند. ارز شیبا فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است و برای آینده‌ی آن گمانه زنی‌های متفاوتی شنیده می‌شود.

بعضی از وبسایت‌های مربوط به تحلیل توکن‌ها حتی قیمت یک سنتی برای آن در آینده نزدیک متصورند اما این که در ادامه چه پیش خواهد آمد را تنها زمان مشخص خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم هنگامی خرید و فروش ارز موردنظر خودتان بپردازید که با آگاهی برای ترید آن تصمیم گرفته‌اید و مطمئن شوید درگیر حواشی و هیجانات بازار نشده‌اید.

همچنین بهتر است بدانید یکی از نقاط ضعف شیبا تکیه بر شبکه اتریوم است، همان‌طور که می‌دانید شبکه اتریوم از کارمزد بالایی برخوردار است و خرید آن هزینه زیادی به مشتریان تحمیل می‌کند. یکی از راهکارهای پرداخت نکردن کارمزد بالا، خرید مستقیم ارز شیبا از صرافی کوینکس و بایننس می‌باشد. این صرافی‌ها از محدود صرافی‌هایی می‌باشند که ایرانیان را تحریم نکرده‌اند.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 15925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha