تحلیل قیمت اتریوم؛ بعد از جهش ۲۰ درصدی اتریوم همه چیز آرام شده است

قیمت اتریوم پس از آن که موفق به عبور از سد میانگین متحرک ۲۰ روزه در محدوده ۲,۱۶۰ دلار نشد، ۱ درصد از ارزش خود را از دست داد. از سوی دیگر، در نمودار جفت ارز اتریوم/بیت کوین، اتریوم موفق به عبور از مقاومت خط روند نزولی خود شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کریپتوپوتیتو، اوایل هفته جاری قیمت اتریوم از حمایت ۱,۷۱۰ دلاری خود احیا شد و موفق شد ۲۵ درصد جهش را تا رسیدن به ۲,۱۴۲ دلار تجربه کند. پس از این احیا، شاهد عبور از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و تثبیت در بالای ۲,۰۰۰ دلار در روز دوشنبه بودیم.

از زمانی که قیمت اتریوم از ۲,۰۰۰ دلار عبور کرده است، شاهد اوج‌گیری تا ۲,۲۴۰ دلار بودیم. این در حالی بود که اتریوم نتوانست کندل روزانه خود را بالاتر از ۲,۱۶۰ دلار ببندد. از آنجایی که این سطح فیبوناچی ۰.۳۸۲ است و میانگین متحرک ۲۰ روزه هم در آنجا قرار دارد، می‌توان آن را یک مقاومت به حساب آورد. به‌علاوه، یک خط روند نزولی هم طی یک ماه گذشته در این ناحیه تشکل شده است.

نمودار قیمت اتریوم

در صورتی که خریداران بتوانند کندل روزانه قیمت اتریوم را بالای ۲,۱۶۰ دلار ببندند، اولین مقاومت پیش رو ۲,۲۴۰ دلار که اوج هفتگی است، خواهد بود. ۲۳۰۰ دلار (فیبوناچی ۰.۵)، سطح ۲,۴۰۰ دلاری و ناحیه‌ای بین ۲,۵۰۰ دلار (میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و ۲,۵۶۵ دلار (میانگین متحرک ۵۰ روزه) به‌ترتیب مقاومت‌های دیگری هستند که اتریوم با آنها مواجه است.

۲۱۰۰ دلار اولین حمایت پیش روی اتریوم است. ۲۰۳۶ دلار (اوج فوریه ۲۰۲۱)، ناحیه ۲,۰۰۰ دلاری، سطح ۱,۹۲۵ دلاری (میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱,۸۸۸ دلار (فیبوناچی ۰.۸۸۸) حمایت دیگر اتریوم هستند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم روزانه هم در محدوده میانی است که نشان می‌دهد شتاب نزولی قیمت از میان رفته است و حالا در ارتباط با جهت بعدی نوسانات در میان معامله‌گران بلاتکلیفی وجود دارد.

اتریوم/بیت کوین

تحلیل قیمت اتریوم؛ بعد از جهش ۲۰ درصدی اتریوم همه چیز آرام شده است

نمودار قیمت اتریوم

اتریوم عملکرد نسبتاً خوبی در مقابل بیت کوین دارد. قیمت اتریوم تقریباً تمام ماه ژوئن را در یک کانال نزولی نوسان کرد. در سقوط پیشین، قیمت اتریوم در محدوده ۰.۰۵۵ بیت کوین حمایت شد. احیای قیمت پس از این سقوط آغاز شد و در نهایت به شکسته‌شدن کانال در روز دوشنبه انجامید.

علیرغم اینکه قیمت اتریوم کانال نزولی خود را شکست، همچنان در تلاش است تا در بالای میانگین متحرک ۲۰ روزه در حدود ۰.۰۶۱۲ دلار بسته شود. نباید فراموش کرد که اتریوم پیش‌تر ۰.۰۶ بیت کوین را به یک ناحیه حمایتی تبدیل کرده بود.

میانگین متحرک ۲۰ روزه در ۰.۰۶۳۶ بیت کوین (فیبوناچی ۰.۳۸۲) اولین مقاومت بیت کوین است. ۰.۰۶۵ بیت کوین، ۰.۰۶۶ بیت کوین (فیبوناچی نزولی ۰.۵) و ۰.۰۶۹ بیت کوین که فیبوناچی نزولی ۰.۶۱۸ است، مقاومت‌های دیگر نمودار اتریوم/بیت کوین هستند.

در طرف مقابل، اولین حمایتی که اتریوم با آن روبه‌رو است در محدوده ۰.۰۶ بیت کوین قرار دارد. ۰.۰۵۷ بیت کوین، ۰.۰۵۶ بیت کوین، ۰.۰۵۵ بیت کوین (میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و ۰.۰۵۴۱ بیت کوین (کف ماه آوریل ۲۰۱۸) حمایت‌های دیگر اتریوم هستند.

شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ای بالاتر از سطح میانی است که نشان می‌دهد خریداران به‌دنبال در اختیار گرفتن کنترل بازار هستند.

۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 16868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha