پیروزی ترامپ می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به ۹۲ هزار دلار برساند

به گفته «جف پارک»، محاسبات احتمال به سبک آربیتراژ ادغام نشان می‌دهد که پس از پیروزی دونالد ترامپ، بیت‌کوین (BTC) می‌تواند به ۹۲ هزار دلار صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از کوین‌تلگراف (Cointelegraph)، رئیس استراتژی‌های آلفای شرکت مدیریت دارایی‌های رمزنگاری بیت‌وایز، پیش‌بینی می‌کند که درصورت پیروزی «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه (نوامبر)، قیمت بیت‌کوین (BTC) ممکن است تا ۹۲ هزار دلار افزایش یابد. «جف پارک» در پُستی در تاریخ (۲۲ اکتبر) در شبکه اجتماعی X نوشت که با بررسی قیمت توکن بومی بیت‌کوین نسبت به احتمال پیروزی ترامپ در پلتفرم شرط‌بندی غیرمتمرکز پلی‌مارکت (Polymarket) و استفاده از «محاسبات احتمال به سبک آربیتراژ ادغام»، احتمال زیادی وجود دارد که پس از پیروزی رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در انتخابات، قیمت این رمزارز افزایش یابد. وی همچنین ادامه داد: «پیش‌بینی من این است که پیروزی ترامپ می‌تواند قیمت BTC را به حدود ۹۲ هزار دلار برساند.»

درهمین حال، پیش‌بینی صعودی جف پارک درباره قیمت پادشاه رمزارزها به جمعی از کارشناسان و تحلیل‌گران پیوسته که معتقد هستند پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات پیشِ‌رو می‌تواند قیمت دارایی‌های دیجیتال را به‌شدت افزایش دهد. افزون بر این، «اریک فینمن»، میلیونر بیت‌کوین به کوین‌تلگراف گفت که «پیروزی ترامپ در انتخابات ممکن است بیت‌کوین را تا ۱۰۰ هزار دلار برساند». فینمن افزود: «سیاست‌های ترامپ بازار کریپتو را شعله‌ور خواهد کرد و رشد گسترده‌ای را در این فضا به همراه خواهد داشت». دراین میان، هرگز پیش از این، بازار کریپتو این‌چنین به نتیجه یک رویداد سیاسی وابسته نبوده است، به نحوی‌که نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ایلات متحده، سیاست‌های حامی کریپتو را به یکی از پایه‌های اصلی کمپین انتخاباتی خود در سال (۲۰۲۴) تبدیل کرده است.

از طرف دیگر، در تلاش برای جلب حمایت رأی‌دهندگان حامی کریپتو، ترامپ قول داده است که ایالات متحده را به «پایتخت کریپتو جهان» تبدیل کند و اعلام کرده که در روز اول ریاست جمهوری خود، «گری گنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را برکنار خواهد کرد. با این حال، همه بر این باور نیستند که پیروزی ترامپ به سود بلندمدت بازارهای کریپتو باشد. «مارک کوبان»، میلیاردر و کارآفرین که از «کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده حمایت کرده، به کوین‌تلگراف گفت که اگر ترامپ پیروز شود، بازارهای کریپتو احتمالاً برای چند هفته صعود خواهند کرد، اما سپس دوباره نزولی خواهند شد. او همچنین اشاره کرد که برخی از سیاست‌های اقتصادی پیشنهادی ترامپ، ازجمله تعرفه‌های وارداتی جنجالی او، به‌شدت تورم‌زا هستند و می‌توانند در بلندمدت به عملکرد قیمت BTC آسیب بزنند. طبق داده‌های نظرسنجی‌های 538، هریس درحال‌حاضر با ۱.۸ درصد اختلاف از ترامپ در نظرسنجی‌های ملی پیشتاز است.

۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 61159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha