کدام مناطق پایتخت رکورد گرانی را زدند؟/پروندهِ بهاری بازار مسکن با افزایش قیمت بسته شد

پرونده بازار مسکن در فصل بهار با افزایش قیمت ها بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ،در خرداد ماه متوسط قیمت مسکن به متری ۲۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه گذشته سه درصد رشد داشت. منطقه ۲۲ با رشد قیمت ۱۱.۸۹ درصدی (قیمت هر متر مربع ۲۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان) بیشترین رشد قیمت را داشت.

نکته قابل توجه آن که در اردیبهشت ماه این منطقه با ریزش ۲۵.۸۵درصدی بیشترین کاهش قیمت را پشت سر گذاشته بود.

همچنین منطقه یک با رشد ۱۰.۱۳ درصدی در جایگاه دوم افزایش قیمت قرار داشت که این منطقه نیز در اردیبهشت ماه ریزش ۹.۸۸ درصدی را پشت سرگذاشته بود.

منطقه ۱۱ نیز در خرداد ماه با رشد ۱۰.۵درصدی در جایگاه سوم افزایش قیمت‌ها قرار داشت که این منطقه نیز در ماه گذشته ۳.۱۶درصد کاهش قیمت داشت.

در خرداد ماه، هشت منطقه کم‌تر از نرخ متوسط رشد قیمت‌ها افزایش قیمت را تجربه کردند. منطقه سه، ۲.۴۷درصد رشد قیمت، منطقه چهار ۱.۲ درصد رشد قیمت، منطقه پنج ۱.۶۱ درصد، منطقه هفت ۱.۲۴ درصد، منطقه نه ۱.۵۴ درصد، منطقه ده ۱.۲ درصد، منطقه چهارده ۱.۱۷ درصد، منطقه شانزده ۱.۵۴درصد کم‌تر از نرخ متوسط قیمت‌ها را داشته‌اند.

منطقه شش نیز با ۳.۲۸درصد معادل رشد قیمت‌ ماهیانه را پشت سرگذاشت.

در آخرین ماه بهار ۱۴۰۰،‌ منطقه دو با ۱.۱۶- درصد، منطقه سیزده با ۶.۸۴- ، منطقه بیست و یک با ۴.۷- درصد، ریزش قیمت داشته‌اند که این منطقه در ماه اردیبهشت که اغلب مناطق کاهش قیمت داشته‌اند، ۲.۲۹درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

در خرداد ماه، ده منطقه نیز بیش از نرخ میانگین رشد قیمت، افزایش قیمت داشته‌اند؛ منطقه یک (۱۰.۱۳ درصد)، منطقه هشت (۶.۰۸درصد)، منطقه یازده (۱۰.۵درصد)، منطقه دوازده (۹.۷۶درصد)، منطقه پانزده (۴.۹درصد)، منطقه هفده (۸.۴۸درصد)، منطقه هجده (۵.۸درصد)، منطقه نوزده (۸.۲۷درصد)، منطقه بیست (۵.۳درصد)، منطقه بیست و دو (۱۱.۸۹درصد) نیز بیشترین افزایش را تجربه کرده‌اند.  

6

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 17028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha