سیلاب تابستانی در پهناورترین استان؛ از مفقودی خانواده ۵ نفره تا امدادرسانی به ۲۱ روستای کرمان

سیلاب تابستانی در اولین ماه تابستان علی‌رغم هشدارهای هواشناسی مردم استان کرمان را در برخی مناطق غافلگیر کرد و خسارت‌هایی هم به بارآورد که تاکنون جسد سه نفر از مفقودان خانواده‌ای ۵ نفره پیدا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس  سیلاب تابستانی در اولین ماه تابستانی علی‌رغم هشدارهای هواشناسی مردم استان کرمان را در برخی مناطق از جمله شهرستان‌های بافت، زرند، راور، و همچنین در بخش‌هایی از جنوب استان غافلگیر کرد و خسارت‌هایی هم به بارآورد که متآسفانه تاکنون ۵ مفقودی داشته که جسد سه نفر پیدا شده است.

پیکر سه نفر از مفقودین سیل در بافت پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی بیش از ۸۵ نفر آسیب دیده در ۲۱ روستای سیل‌زده در شهرستان‌های بافت، بردسیر، زرند، راور، رابر، سیرجان، ماهان و راین خبر داد و گفت: پیکر سه مفقودین سیل در بافت پیدا شد.

رضا فلاح با اشاره به اعزام ۸۵ امدادگر، نجاتگر و پرسنل امدادی به مناطق آسیب دیده در شهرستان‌های بافت، بردسیر، زرند، راور، رابر، سیرجان، ماهان و راین گفت: تا کنون بیش از ۸۵ نفر آسیب دیده از سیل توسط نیروهای هلال‌احمر از ساعات اولیه وقوع سیل در ۲۱ روستا امدادرسانی شده‌اند.

وی با اشاره به مفقود شدن ۵ نفر از اعضای یک خانواده در روستای میانده کیسکان درگیر سیل شده بودند، افزود: پیکر سه نفر از اعضای این خانواده در حوالی روستای ده‌زارچی و بیدشک در حوالی سد بافت پیدا شدند.

وی در ادامه با اشاره توزیع اقلام غذایی و زیستی در بین آسیب دیدگان از سیل توسط جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۲۲ دستگاه خودروی کمک دار، آمبولانس و سواری در این عملیات ها به کار گرفته شده است.

سیل در روستای داهوئیه زرند/ورود سیلاب به امامزاده روستا

به گفته علی صادق‌زاده فرماندار زرند، شدت بارش باران روز گذشته در مناطق کوهستانی شهرستان زرند از جمله مناطق بالادست روستای داهوئیه موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و ایجاد خسارت در نقاط مختلف شد که از آن جمله می‌توان به بسته شدن مسیر جاده زرند به دهستان حتکن در حوالی روستای داهوئیه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این سیل خسارت مالی زیادی داشته است، بیان داشت: خوشبختانه تا این لحظه خسارت جانی گزارش نشده است.

فرماندار زرند از بسته شدن مسیر جاده در پایین این روستا و ورود سیلاب به امامزاده این روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال بازگشایی مسیر هستیم.

خسارت سیلاب به مناطق کوهستانی جنوب کرمان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز گفت: بارش شدید باران در مناطق کوهستانی جنوب کرمان به راههای روستایی خاکی خسارت وارد کرد.

وی از ورود روان آب‌های حاصل از بارش در مناطق کوهستانی به بستر جاده‌های کوهستانی خبر داد و گفت: بارش باران به‌ویژه در مناطق کوهستانی قلعه‌گنج، ساردوئیه، جیرفت و عنبرآباد سبب خسارت به راه‌های روستایی و تخریب بستر و آبشستگی حاشیه محورها شده است.

رئیسی با بیان اینکه تا یکشنبه این سامانه بارشی در جنوب کرمان فعال است، عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به تیغ‌زنی دارند که به‌علت احتمال تخریب مجدد و بیشتر عملیات تیغ‌زنی راه‌های روستایی بلافاصله پس از اتمام بارندگی انجام خواهد شد.

تداوم بارش ها تا دوشنبه و هشدار به مردم

طبق پیش‌بینی و بررسی‌های انجام شده٬ امروز نیز نسبت به روز گذشته بارش‌ها مناطق بیشتری از استان را در بر خواهند گرفت٬ فردا احتمال بارش در مناطقی از شهرهای قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب، زهکلوت، عنبرآباد، جیرفت، کهنوج، فاریاب، ارزوئیه، بافت و سیرجان بسیار زیاد است.

هواشناسی هشدار داد با توجه به اینکه بارش در مدت زمان کوتاه و شدید رخ خواهد داد٬ احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و معابر دور از انتظار نیست لذا از تمام مردم خواست از اتراق در حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند.

۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 17594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha