سیگنال‌های مثبت این هفته چیست؟/دارویی‌ها؛ پرپتانسیل‌های هفته جاری

کارشناس بازار سرمایه ضمن شمردن سیگنال‌های مثبت برای بورس در معاملات هفته پیش رو، مطرح کرد: دارویی‌ها و سیمانی‌ها در معاملات این هفته پتانسیل رشد دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ در هقته‌ای که گذشت،  بازار سرمایه تنها سه روز فعالیت داشت و در همین سه روز، اخبار زیادی از جمله خارج شدن سیمان از بورس کالا، تغییراتی که قرار است در دامنه نوسان صورت بگیرد و همچنین، تصمیم‌های مجلس در خصوص اینترنت و فضای مجازی تأثیر گسترده‌ای روی روند معاملات و روند حرکتی شاخص کل گذاشت.

علاوه بر این، نوسانات بازار سرمایه بیشتر از بازگشایی‌های پس از مجامع تأثیر پذیرفته بود. با توجه به این اخبار و مسائل، شاخص کل با رشد ۵ هزار و ۱۹۸ واحدی نسبت به هفته گذشته، ۰.۴ درصد رشد داشت و این هفته به یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۵۰۴ واحد رسید، اما شاخص کل هم‌وزن روندی منفی داشت و با ۱.۵ درصد افت روی ۳۹۶ هزار و ۷۴۶ واحد متوقف شد. شاخص فلزات اساسی همراه با شاخص کل رشد خوبی را پشت سر گذاشت و این هفته با ۱.۳ درصد رشد، یک میلیون واحدی را رد کرد.

البته، این هفته علاوه بر به پایان رسیدن فصل مجامع و گزارش‌های شرکت‌ها نرخ دلار هم در بازار اثر خاصی گذاشت و رشد مجدد این ارز باعث شد تا سهم‌های بزرگ بازار بیشتر مورد توجه قرار گیرند و شاخص کل هم‌وزن با مورد استقبال قرار نگرفتن سهم‌های کوچک این هفته افت کرد.

محمدمبین شفیعی ناطق کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند معاملات بورس اظهار کرد: هفته گذشته به دلیل قطعی برق و همچنین، کاهش تولید فولاد و سیمان، اخبار مربوط به قیمت‌گذاری دستوری در این دو صنعت باعث روند نزولی بازار سهام شد، اما روز چهارشنبه سیمان در بورس کالا عرضه شد و خیال همه را راحت کرد.

وی در ادامه مطرح کرد: قیمت دلار بالای ۲۵ هزار تومان تثبیت شده و این موضوع می‌تواند تأثیر مثبتی بر بازار سهام داشته باشد و از طرفی، گزارش‌های سه ماه اول شرکت‌ها به شدت جذاب است و می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد این شرکت‌ها عملکرد خوبی داشتند و حالا باید منتظر گزارش عملکرد آن‌ها در تیر ماه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در اقتصاد کشور قیمت‌گذاری دستوری است، گفت: قیمت‌گذاری دستوری تنها پول را به جیب دلال روانه می‌کند، اما در حال حاضر، خوبی بازار این است که ما مثبت شدن مصنوعی نداریم و اگرچه بازار روندی مثبت پیدا کرده ولی هنوز بسیاری از نمادها روندی نزولی دارند. علاوه بر این، حجم معاملات بین ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان تثبیت شده و این احتمال وجود دارد که اعتماد قدم به قدم به بازار بازگردد.

شفیعی ناطق درباره روند معاملات و شاخص کل در هفته آینده بیان داشت: بازار هفته بعد روندی متعادل و صعودی خواهد داشت چراکه اصلاح عمیقی برای بازار نمی‌بینم، اما رشد شارپی هم محتمل نیست. بازار در هفته آینده روندی متعادل و مثبت خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر، درگیر واکسیناسیون کرونا هستیم، به نظر می‌رسد شرکت‌های دارویی بتوانند در معاملات هفته آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرند، اما علاوه بر این شرکت‌ها، گروه‌های سیمان و فولاد پتانسیل بهتری دارند و در بلندمدت می‌توانند سود بهتری به سهامداران خود بدهند.

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 18198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha