۵ سیگنال مهم برای سهامداران بورس / وعده تولید ۳ میلیون خودرو در سال

معاملات امروز بازار سهام در حالی انجام می‌شود که روز گذشته شاخص کل بورس تهران از مرز ۱٫۵ میلیون واحد عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ دیروز یکشنبه اولین روز معاملاتی بازار سهام پس از چند روز تعیلی تهران به دلیل گسترش شیوع کرونا بود. شاخص کل بورس در پایان معاملات بورس روز گذشته یه یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید و بیشتر گروه‌های بازار هم روندی مثبت و صعودی را ثبت کردند.

دیروز ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۹ هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان رسید و باز هم رکورد این عدد در سال جاری شکسته شد. همچنین بیش از ۱۷۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار روز گذشته اتفاق افتاد. اما اخبار بورسی که می‌توانند روند بازار را تغییر بدهند کدام خبرها هستند؟

_ احسان خاندوزی در جلسه رای اعتماد به وزرای دولت سیزدهم گفت: « بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه برای تأمین منابع مالی توسعه اقتصادی راهکار دوم رونق تولید است. احیای اعتماد عمومی به بازار سرمایه از مسیر ایجاد تجربه مثبت برای سهامداران خرد، یکی از دغدغه‌های ما در جبهه اقتصادی دولت سیزدهم خواهد بود.»

_ سرمایه بانک مرکزی برای دومین بار در سال جاری افزایش یافت. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت دولت در خصوص افزایش ۶۰۰ میلیارد تومانی بانک مرکزی و رسیدن به مرز ۷ هزار میلیارد تومانی آن را ابلاغ کرد.

_ فاطمی امین، وزیر پیشنهاد صنعت، معدن و تجارت در جلسه رای اعتماد از برنامه تولید سالانه ۳ میلیون خودرو گفت.

_ در آخرین روز مرداد حدود ۳۵۵ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تأمین ارز واردات کشور در سامانه نیما با میانگین قیمت ۲۲ هزار و ۹۳۵ تومان عرضه شد.

_ نرخ سود بازار بین بانکی با افزایش ۰٫۲۴ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی این بازار به ۱۸٫۴ درصد رسید.

۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 19201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha