خواب‌آلودترین سیاستمدار دنیا / وزیر خواب‌آلودی که اعصاب ترامپ را خرد کرد + عکس

بدون شک هیچ سیاستمداری در دنیا در چرت زدن وسط جلسات مهم و رسمی به گرد پای سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر اسبق ایتالیا نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، چرت زدن جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در دیدار با نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، بار دیگر نام بایدن خواب‌آلوده را بر سر زبان‌ها انداخته است. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰، بارها از بایدن به عنوان سیاستمداری کسل و تنبل یاد می‌کرد که به‌سختی می‌تواند بیدار بماند! با این حال سیاستمداران دیگری نیز وجود دارند که چرت زدن و خوابیدن آن‌ها در ملاقات‌های دوجانبه و نشست‌های رسمی و حتی مصاحبه‌های تلویزیونی، به سوژه‌ای ناب برای رسانه‌ها تبدیل شده است.

چرت زدن جو بایدن در دیدار نخست وزیر اسرائیل (فیلم)

چرت زدن خانم صدراعظم در مقابل خبرنگاران

در تیرماه امسال، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک نشست خبری زنده با خبرنگاران آلمانی و در مقابل دوربین‌های تلویزیون شروع به چرت زدن کرد. دوربین‌ها نیز چهره خانم صدراعظم را در حالی‌که چشمانش بسته شده بود شکار کردند. او هنگام پرسش یکی از شرکت‌کنندگان که کمی نیز به‌طول انجامیده بود، نتوانست خود را بیدار نگاه دارد. این نخستین‌بار نبود که صدراعظم آلمان مقابل دوربین‌ها به خواب فرو می‌رفت. او یک‌بار دیگر نیز حدود ۱۳ سال قبل و در نشست شرکت‌های آسیای میانه (که به‌عنوان مهمان به پکن دعوت شده بود)، شروع به چرت زدن کرد.

از چرت زدن خانم صدراعظم در مقابل خبرنگاران تا خوابگاهی به نام اتحادیه عرب؛ سیاستمداران خواب زده!

خواب‌آلودترین سیاستمدار دنیا

بدون شک هیچ سیاستمداری در دنیا در چرت زدن وسط جلسات مهم و رسمی به گرد پای سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا نمی‌رسد. برلوسکنی در چندین نشست داخلی و بین‌المللی به‌دلیل چرت زدن و خوابیدن مورد تمسخر رسانه‌ها قرار گرفته است. او در سال ۲۰۱۹ و در جلسه‌ای که به پارلمان اروپا در بروکسل دعوت شده بود نیز ترجیح داد به جای گوش دادن به سخنان نمایندگان پارلمان، چشمان خود را روی هم بگذارد و دقایقی بخوابد! برلوسکنی یک‌بار نیز در سال ۲۰۱۰ میلادی و در دوران حضور خود در قدرت، مهمان نشست سران کشورهای عربی بود که البته در آنجا چرت طولانی‌تری نسبت به دیگر موارد مشابه زد. نخست‌وزیر سابق ایتالیا یک‌سال بعد و در مراسم وارد شدن نام پاپ ژان پل دوم به کتاب قدیسان مسیحی که با حضور هزاران نفر از مقامات سیاسی، مذهبی و پیروان کلیسای کاتولیک جهان در رم برگزار شد، به خوابی خرگوشی فرو رفت.

از چرت زدن خانم صدراعظم در مقابل خبرنگاران تا خوابگاهی به نام اتحادیه عرب؛ سیاستمداران خواب زده!

خواب جنجالی رهبر ملی‌گرایان آلمان

در سال ۲۰۲۰، در حالی‌که روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در حال سخنرانی در بوندستاگ (پارلمان آلمان) با موضوع هولوکاست بود، رهبر راست‌های افراطی با چرت زدن خود حواشی زیادی درست کرد. برخی از مخاطبانی که این سخنان را از طریق شبکه‌های اجتماعی یا تلویزیون پیگیری می‌کردند سریعا متوجه توجه نکردن و چرت زدن رهبر راست‌های افراطی، الکساندر گولاند شدند. الکساندر گولاند، رهبر حزب آلترناتیو برای آلمان، دو سال پیش نیز در یک سخنرانی اعلام کرده بود: «هیتلر و نازی‌ها تنها گوشه‌ای کوچک از تاریخ موفق آلمان در هزار سال گذشته هستند.» همین مساله سبب شد تا رژیم اشغالگر قدس نسبت به چرت زدن رهبر جریان ملی‌گرای افراطی در آلمان شدیدا اعتراض کند و این اقدام را مصداق یهودی‌ستیزی قلمداد کند.

خرناس خاخام‌ها در کنست

در سال ۲۰۱۷ میلادی، زمانی که نتانیاهو نخست‌وزیر سابق رژیم اشغالگر قدس در حال سخنرانی برای نمایندگان این رژیم در حضور مایک پنس معاون ترامپ بود، بسیاری از آن‌ها چرت می‌زدند. شکار عکس چرت زدن خاخام‌ها و رهبران احزاب افراطی رژیم صهیونیستی، توجه بسیاری از عکاسان خبری را نسبت به خود جلب کرد. نکته قابل تامل این بود که حداقل ۱۰ نفر از رهبران احزاب صهیونیستی و نمایندگان آنها، هنگام سخنرانی نتانیاهو ترجیح دادند کمی چرت بزنند.

خواب آرام پادشاه مراکش در حضور مکرون

در جریان مراسم صدمین سالگرد بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول بسیاری از مقامات کشورهای مختلف در فرانسه گردهم آمدند. در بین سخنرانی رئیس جمهور فرانسه، دوربین‌ها صحنه جالبی را شکار کردند که مربوط به چرت زدن محمد ششم، پادشاه مراکش در حین صحبت‌های مکرون بود. در این نشست، بسیاری از سیاستمداران حضور داشتند. ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که همراه همسرش در کنار پادشاه مراکش نشسته بود، با تعجب به وی (که سرش از شدت خواب به پایین افتاده بود) نگاه می‌کرد. سوژه‌ای که قطعا نمی‌توانست از چشم حضار و به‌خصوص خبرنگاران و عکاسان دور بماند.

از چرت زدن خانم صدراعظم در مقابل خبرنگاران تا خوابگاهی به نام اتحادیه عرب؛ سیاستمداران خواب زده!

وزیر خواب آلودی که اعصاب ترامپ را خرد کرد

ویلبر راس، وزیر بازرگانی دولت ترامپ در جلسات این وزارتخانه نمی‌توانست خود را بیدار نگه دارد و دائم در حال چرت زدن بود. همین مساله سبب شد نام او به عنوان فردی تنبل سر زبان‌ها بیفتد. در سال ۲۰۱۹، نشریه پولیتیکو نخستین بار با انتشار این خبر اعلام کرد: «چهار منبع آگاه گفته‌اند وزارت بازرگانی آمریکا با ریاست ویلبر راس هم اکنون با اختلال عملکرد مواجه شده است. از آنجا که او (ویلبر راس) در جلسات این وزارتخانه چرت می‌زند، کارکنان آن سعی می‌کنند جلسات را به گونه‌ای تنظیم کنند که این اتفاق نیفتد، بنابراین آن‌ها درباره زمان برگزاری این نشست‌ها بسیار با دقت و آگاهانه عمل می‌کنند. یک پنجره در محل برگزاری نشست‌ها وجود دارد که او (ویلبر راس) می‌تواند در آنجا تمرکز کند و در واقع به خواب نرود.»

از چرت زدن خانم صدراعظم در مقابل خبرنگاران تا خوابگاهی به نام اتحادیه عرب؛ سیاستمداران خواب زده!

منابع نزدیک به ترامپ بعدها اذعان کردند کسالت و خواب‌آلودگی مکرر این وزیر آمریکایی، اعصاب رئیس جمهور آمریکا را به‌شدت خرد کرده است.

لالایی اوباما برای آقای مشاور

باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۹ و در یک نشست رسمی و مهم در خصوص بررسی آخرین اوضاع اقتصادی آمریکا (پس از وقوع بحران اقتصادی در این کشور) با چهره خواب‌آلود و متعاقبا چشمان بسته لاری سامر، مشاور اقتصادی خود رو به رو شد.

در سال ۲۰۱۵ و در جریان سخنرانی اوباما در میان قضات دیوان عالی و دیگر مقامات آمریکایی نیز بیدر گینز برگ، قاضی ارشد دیوان عالی این کشور در خوابی عمیق فرو رفت. با این حال، در دوران ریاست جمهوری اوباما بیش از همه نام بایدن (معاون وی) به عنوان خواب‌آلودترین سیاستمدار در کاخ سفید مورد شناسایی و توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته بود.

سیاستمداری که وسط محاکمه اش خوابید

آلبرتو کنیا فوجیموری، رئیس جمهور اسبق پرو دارای اصالتی ژاپنی بود. او از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ در مسند ریاست جمهوری پرو حضور داشت. فوجیموری سال ۲۰۰۰ و به دنبال جنجال افشای فساد مالی به ژاپن گریخت. پس از این رویداد مجلس پرو او را از سمت خود برکنار و دولت جدید پرو درخواست رسمی استرداد او از ژاپن به این کشور را به دولت ژاپن ارائه کرد. فوجیموری پس از سفر به شیلی در سال ۲۰۰۵ دستگیر شد و سال ۲۰۰۷ به پرو برگردانده شد. وی پس از محاکمه به اتهام نقض حقوق بشر و دستور به ترور مخالفان دولت و قتل غیرنظامیان توسط جوخه‌های مرگ به ۲۵سال زندان محکوم شد. صحنه به خواب رفتن او هنگام محاکمه در دادگاه تا مدتی به یکی از جالب‌ترین عکس‌های خبری در آمریکای لاتین تبدیل شد.

خواب نخست وزیر در شورای امنیت سازمان ملل

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مهم‌ترین و جامع‌ترین نشست بین‌المللی در دنیا محسوب می‌شود که در آن روسای جمهوری و مقامات عالی بیشتر کشورها حضور دارند. در سال ۲۰۰۸ گوردون براون، نخست وزیر وقت انگلیس که پس از تونی بلر، نخست وزیر اسبق این کشور به قدرت رسیده بود، برای چرت زدن جایی بهتر از پشت میز رسمی انگلیس در شورای امنیت پیدا نکرد، آن هم در حالی که سخنرانی سیاستمداران دیگر کشورها در خصوص تحولات جاری در حوزه روابط بین‌الملل مشغول برگزاری بود.

خوابگاهی به نام اتحادیه عرب

پدیده چرت زنی سران کشورهای عربی در نشست‌های رسمی اتحادیه عرب به سوژه‌ای کاملا عادی تبدیل شده است. هر ساله تصویر بسیاری از سران کشورهای عربی هنگام برگزاری نشست‌ها، از سوی دوربین‌های خبری شکار می‌شود.

از چرت زدن خانم صدراعظم در مقابل خبرنگاران تا خوابگاهی به نام اتحادیه عرب؛ سیاستمداران خواب زده!

در یکی از معروف‌ترین این صحنه‌ها و در سال ۲۰۱۸، غزالی عثمانی رئیس جمهور کومور هنگام سخنرانی دبیر کل اتحادیه عرب به خواب عمیقی فرو رفته بود به گونه‌ای که کمتر کسی می‌توانست وی را از این خواب آرام بیدار کند. در سال ۲۰۱۹ نیز قائد باجی السبسی، رئیس جمهور وقت تونس هنگام سخنرانی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به این نشست دعوت شده بود، ترجیح داد دقایقی چرت بزند.

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵
کد خبر: 19508
منبع: جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha